Jaa, varbuut nepareizi izteicos, Chiptuningam ir programmas ar veesturi, nevis izgudrotas. Kautkaa taa vareetu pateikt. Protams, tieshi sertificeets, tb Saab apstiprinaatas, noteikti ir tikai Hirsch.
sorr
OBD2
Re:OBD2
lawyer... Softi un protokoli pārsvarā ir standartizētas būšanas.
Tas ir tāpat, kā Tev iedod krāsas un paleti, bet gleznotājs esi tu pats. Tās glezniņas ir degvielas 3D kartes, turbīnas vadība, signālu adaptācija un tmldz. Nu un kas beigās iznāks: smērējums, vai šedevrs - atkarīgs, vai to dara Mākslas akadēmijas absolvents, vai diletants. Un tam nav nekāda sakara ar rūpnīcas licenzēm (ar garantijām noteiktajā periodā - gan!) Bet, ja tu to dari padsmitgadīgam auto, tad tas ir paša risks un atbildība.
ja man noplīst teļļuks, vai arī - es gribu uzlabot viņam spilgtumu, tas taču nenozīmē, ka man tagad būs jāņem šim darbiņam rūpnīcas licenze.
Tas ir tāpat, kā Tev iedod krāsas un paleti, bet gleznotājs esi tu pats. Tās glezniņas ir degvielas 3D kartes, turbīnas vadība, signālu adaptācija un tmldz. Nu un kas beigās iznāks: smērējums, vai šedevrs - atkarīgs, vai to dara Mākslas akadēmijas absolvents, vai diletants. Un tam nav nekāda sakara ar rūpnīcas licenzēm (ar garantijām noteiktajā periodā - gan!) Bet, ja tu to dari padsmitgadīgam auto, tad tas ir paša risks un atbildība.
ja man noplīst teļļuks, vai arī - es gribu uzlabot viņam spilgtumu, tas taču nenozīmē, ka man tagad būs jāņem šim darbiņam rūpnīcas licenze.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:OBD2
Skaidrs - čipot saabu un citus auto nav tas pats, kas nomainīt iekš PC Windows pret Linux :cheer:Arnijs wrote:lawyer... Softi un protokoli pārsvarā ir standartizētas būšanas.
Tas ir tāpat, kā Tev iedod krāsas un paleti, bet gleznotājs esi tu pats. Tās glezniņas ir degvielas 3D kartes, turbīnas vadība, signālu adaptācija un tmldz. Nu un kas beigās iznāks: smērējums, vai šedevrs - atkarīgs, vai to dara Mākslas akadēmijas absolvents, vai diletants. Un tam nav nekāda sakara ar rūpnīcas licenzēm (ar garantijām noteiktajā periodā - gan!) Bet, ja tu to dari padsmitgadīgam auto, tad tas ir paša risks un atbildība.
ja man noplīst teļļuks, vai arī - es gribu uzlabot viņam spilgtumu, tas taču nenozīmē, ka man tagad būs jāņem šim darbiņam rūpnīcas licenze.
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever
Re:OBD2
Tas drīzāk līdzinās Linux pielāgošanai savām vajadzībām, vai arī videokartes procesora klokošanai, palielinot darbības frekvenci.lawyer wrote:Skaidrs - čipot saabu un citus auto nav tas pats, kas nomainīt iekš PC Windows pret Linux :cheer:Arnijs wrote:lawyer... Softi un protokoli pārsvarā ir standartizētas būšanas.
Tas ir tāpat, kā Tev iedod krāsas un paleti, bet gleznotājs esi tu pats. Tās glezniņas ir degvielas 3D kartes, turbīnas vadība, signālu adaptācija un tmldz. Nu un kas beigās iznāks: smērējums, vai šedevrs - atkarīgs, vai to dara Mākslas akadēmijas absolvents, vai diletants. Un tam nav nekāda sakara ar rūpnīcas licenzēm (ar garantijām noteiktajā periodā - gan!) Bet, ja tu to dari padsmitgadīgam auto, tad tas ir paša risks un atbildība.
ja man noplīst teļļuks, vai arī - es gribu uzlabot viņam spilgtumu, tas taču nenozīmē, ka man tagad būs jāņem šim darbiņam rūpnīcas licenze.
Re:OBD2
domaju kad ir lidzigi ka ar visiem standartiem! Saab vinus nerada un nezidoma, to dara pavisam citi, Saab to tik izmanto! Un to standartu var nopirkt jebkurs, kas ir gatavs maksat. Un ja paskatas no programaturas izsradaes viedokla tad tur apaksa nekas baigi gudrs nav, tas pats ka pieslegt printeri vai telefonu! Tik jazina protokola darbibas princips, kas aprasktits standarta, un talak ir tieka interpretacijas jautajums...lawyer wrote:To noteikti arī zina attiecīgā softa izstrādātājs, kuram ražotājs to softu ir pasūtījis (daļa varbūt izstrādā paši)... Vai dīleriem/servisiem un tuningotājiem ražotājs nenorīko izmantot konkrētu softu (pirkt konkrētu licenci), ja tie grib ņemties ar konkrēto marku? Vai arī vnk iedod kodu shēmas, protokolus un lai attiecīgais kantoris softu piemeklē pats...? Nesaprotu, kāda ražotājam būtu interese izplatīt šādu info vnk tāpat par brīvu... Bet citiem - softa izstrādātājiem ražotājs noteikti ir aizliedzis nodot šādu info trešajām personām...Arnijs wrote:Tas nav gluži tā. Ir noteikti datu apmaiņas standarti un protokoli , kurus zin ne tikai ražotājs.lawyer wrote:Man gan liekas, ka jebkuram, kurš vēlas čipot kādas markas auto, ir jāvienojas ar šo ražotāju, ka tas sniedz attiecīgo info, lai tas vispār varētu notikt (softu un dzelžus ir nepieciešams nokonfigurēt tā, lai tie būtu savienojami un varētu apmainīties ar info) - un tas droši vien nav par brīvu ;)
Re:OBD2
Sorī ka ceļu vecu topiku, taču pastāv tāda lieta, kā ecuporject -
http://www.ecuproject.com/
http://forum.ecuproject.com/index.php
http://trionic.mobixs.eu/
jaudīgs tūlis, un cik saprotu, ja neizmanto komerciāliem nolūkiem nāk par velti
http://www.ecuproject.com/
http://forum.ecuproject.com/index.php
http://trionic.mobixs.eu/
jaudīgs tūlis, un cik saprotu, ja neizmanto komerciāliem nolūkiem nāk par velti