OBD2


stefs
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 126
Joined: Wed Jan 16, 2008 3:49 am
Location: Riga

Re:OBD2

Post by stefs »

Jaa, varbuut nepareizi izteicos, Chiptuningam ir programmas ar veesturi, nevis izgudrotas. Kautkaa taa vareetu pateikt. Protams, tieshi sertificeets, tb Saab apstiprinaatas, noteikti ir tikai Hirsch.

sorr
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:OBD2

Post by Arnijs »

lawyer... Softi un protokoli pārsvarā ir standartizētas būšanas.
Tas ir tāpat, kā Tev iedod krāsas un paleti, bet gleznotājs esi tu pats. Tās glezniņas ir degvielas 3D kartes, turbīnas vadība, signālu adaptācija un tmldz. Nu un kas beigās iznāks: smērējums, vai šedevrs - atkarīgs, vai to dara Mākslas akadēmijas absolvents, vai diletants. Un tam nav nekāda sakara ar rūpnīcas licenzēm (ar garantijām noteiktajā periodā - gan!) Bet, ja tu to dari padsmitgadīgam auto, tad tas ir paša risks un atbildība.
ja man noplīst teļļuks, vai arī - es gribu uzlabot viņam spilgtumu, tas taču nenozīmē, ka man tagad būs jāņem šim darbiņam rūpnīcas licenze.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
stefs
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 126
Joined: Wed Jan 16, 2008 3:49 am
Location: Riga

Re:OBD2

Post by stefs »

Jaa, nekorekti izteicos. Gribeeju teikt, ka programmas shiem kantoriem ir droshas un paarbauldiitas, nevis izdomaatas no galvas. Protams sertificeets ir tikai Hirsch.

sorr
User avatar
lawyer
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 8236
Joined: Thu Jun 05, 2008 8:25 am
Location: Ādaži-Rīga

Re:OBD2

Post by lawyer »

Arnijs wrote:lawyer... Softi un protokoli pārsvarā ir standartizētas būšanas.
Tas ir tāpat, kā Tev iedod krāsas un paleti, bet gleznotājs esi tu pats. Tās glezniņas ir degvielas 3D kartes, turbīnas vadība, signālu adaptācija un tmldz. Nu un kas beigās iznāks: smērējums, vai šedevrs - atkarīgs, vai to dara Mākslas akadēmijas absolvents, vai diletants. Un tam nav nekāda sakara ar rūpnīcas licenzēm (ar garantijām noteiktajā periodā - gan!) Bet, ja tu to dari padsmitgadīgam auto, tad tas ir paša risks un atbildība.
ja man noplīst teļļuks, vai arī - es gribu uzlabot viņam spilgtumu, tas taču nenozīmē, ka man tagad būs jāņem šim darbiņam rūpnīcas licenze.
Skaidrs - čipot saabu un citus auto nav tas pats, kas nomainīt iekš PC Windows pret Linux :cheer:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever ;)
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:OBD2

Post by elmo »

lawyer wrote:
Arnijs wrote:lawyer... Softi un protokoli pārsvarā ir standartizētas būšanas.
Tas ir tāpat, kā Tev iedod krāsas un paleti, bet gleznotājs esi tu pats. Tās glezniņas ir degvielas 3D kartes, turbīnas vadība, signālu adaptācija un tmldz. Nu un kas beigās iznāks: smērējums, vai šedevrs - atkarīgs, vai to dara Mākslas akadēmijas absolvents, vai diletants. Un tam nav nekāda sakara ar rūpnīcas licenzēm (ar garantijām noteiktajā periodā - gan!) Bet, ja tu to dari padsmitgadīgam auto, tad tas ir paša risks un atbildība.
ja man noplīst teļļuks, vai arī - es gribu uzlabot viņam spilgtumu, tas taču nenozīmē, ka man tagad būs jāņem šim darbiņam rūpnīcas licenze.
Skaidrs - čipot saabu un citus auto nav tas pats, kas nomainīt iekš PC Windows pret Linux :cheer:
Tas drīzāk līdzinās Linux pielāgošanai savām vajadzībām, vai arī videokartes procesora klokošanai, palielinot darbības frekvenci.
User avatar
Flesh
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 630
Joined: Sun Jan 11, 2009 2:46 pm

Re:OBD2

Post by Flesh »

lawyer wrote:
Arnijs wrote:
lawyer wrote:Man gan liekas, ka jebkuram, kurš vēlas čipot kādas markas auto, ir jāvienojas ar šo ražotāju, ka tas sniedz attiecīgo info, lai tas vispār varētu notikt (softu un dzelžus ir nepieciešams nokonfigurēt tā, lai tie būtu savienojami un varētu apmainīties ar info) - un tas droši vien nav par brīvu ;)
Tas nav gluži tā. Ir noteikti datu apmaiņas standarti un protokoli , kurus zin ne tikai ražotājs.
To noteikti arī zina attiecīgā softa izstrādātājs, kuram ražotājs to softu ir pasūtījis (daļa varbūt izstrādā paši)... Vai dīleriem/servisiem un tuningotājiem ražotājs nenorīko izmantot konkrētu softu (pirkt konkrētu licenci), ja tie grib ņemties ar konkrēto marku? Vai arī vnk iedod kodu shēmas, protokolus un lai attiecīgais kantoris softu piemeklē pats...? Nesaprotu, kāda ražotājam būtu interese izplatīt šādu info vnk tāpat par brīvu... Bet citiem - softa izstrādātājiem ražotājs noteikti ir aizliedzis nodot šādu info trešajām personām...
domaju kad ir lidzigi ka ar visiem standartiem! Saab vinus nerada un nezidoma, to dara pavisam citi, Saab to tik izmanto! Un to standartu var nopirkt jebkurs, kas ir gatavs maksat. Un ja paskatas no programaturas izsradaes viedokla tad tur apaksa nekas baigi gudrs nav, tas pats ka pieslegt printeri vai telefonu! Tik jazina protokola darbibas princips, kas aprasktits standarta, un talak ir tieka interpretacijas jautajums...
cepts
Kaut ko sāk saprast
Kaut ko sāk saprast
Posts: 27
Joined: Thu Aug 14, 2008 6:25 pm

Re:OBD2

Post by cepts »

Sorī ka ceļu vecu topiku, taču pastāv tāda lieta, kā ecuporject -
http://www.ecuproject.com/
http://forum.ecuproject.com/index.php

http://trionic.mobixs.eu/
jaudīgs tūlis, un cik saprotu, ja neizmanto komerciāliem nolūkiem nāk par velti
Post Reply