9000NG brīvgaitas apgriezieni


Post Reply
User avatar
skirem
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 1399
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:08 pm
Location: Riga

9000NG brīvgaitas apgriezieni

Post by skirem »

jautājums gudrām galvām:
1)Vai brīvgaitas apgriezieni regulējas ar kompja palīdzību (respektīvi vai varēja kaut ko sačakarēt pieslēdzot Volvo kompi)
2)Problēmas būtība - brīvgaitas apgriezieni turās ~ 1200 apgriezieniem un ir nenormāls degvielas patēriņš un arī nav jaudas , tāda sajūta ka rijas ciet (dēļ trekna degmaisījuma)- sveces un DI nesen mainīts, to varam izslēgt.
Kādi ieteikumi, varianti pirms braukt uz diagnostiku, ko paskatīties saviem spēkiem!
Paldies, jau iepriekš
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:9000NG brīvgaitas apgriezieni

Post by Arnijs »

skirem wrote:jautājums gudrām galvām:
1)Vai brīvgaitas apgriezieni regulējas ar kompja palīdzību (respektīvi vai varēja kaut ko sačakarēt pieslēdzot Volvo kompi)
2)Problēmas būtība - brīvgaitas apgriezieni turās ~ 1200 apgriezieniem un ir nenormāls degvielas patēriņš un arī nav jaudas , tāda sajūta ka rijas ciet (dēļ trekna degmaisījuma)- sveces un DI nesen mainīts, to varam izslēgt.
Kādi ieteikumi, varianti pirms braukt uz diagnostiku, ko paskatīties saviem spēkiem!
Paldies, jau iepriekš
Regulējas TB pozīcija, tas točno- par pedāļa potenciometru - nezinu, vai tur bija kādi sākotnējie iestādījumi, vai pietika tikai ar to, ka noregulē TB. Par Volvo kompja savietojamību ar SAAB gan nekas nav dzirdēts! ;)
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Nīgrais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1675
Joined: Tue Jan 15, 2008 4:53 am
Location: Rîga.

Re:9000NG brīvgaitas apgriezieni

Post by Nīgrais »

Sakarā ar to, ka neeksistē nekādu standartu kompju pinu sistematizēšanai (piem. pin 1/10 - masas, 10/20 12v barošanas, 20/30 - 5v barošanas utt.) pilnīgi iespējams, ka šai gadījumā nosvilināts kāds no devējiem - teiksim, devēja signāla izejā iesprausts trekns +, vai temperatūras devējs izmantots kā sildelements.
Pēc klīniskās ainas apraksta, pieņemu, ka maisījums tiešām ir pārbagāts. Ir novērots, ka apgriezienu regulātors mēdz izpildīt arī maisījuma krektora funkcijas gadījumos, ja kompis netiek galā ar dozācijas korekciju parastā veidā - sprauslu atveršanas laika saīsināšanu, tad ar apgriezienu regulatoru tiek padots vairāk gaisa maisījuma normalizēšanai. Izskatās, ka arī šis pasākums nelīdz.
Tātad:
1. Visdrīzāk ir nokauts MAF, jo pārējie devēji, tipa - gaisa un motora temp. tik lielu degvielas palielinājumu (ja pat apgr.regulators nespēj to nokompensēt) nedod.
2. Ir izsecinams, ka Lambda, apgr. reg. un apgriezienu devēju kanāli darbojas.

P.S.
Vēl ir dažas mazmazmazticamas versijas, bet tās nepiesaukšu.
:)
User avatar
skirem
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 1399
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:08 pm
Location: Riga

Re:9000NG brīvgaitas apgriezieni

Post by skirem »

Rīt aizbrauks uz diagnostiku un cerams tiks kaut kādā skaidrība
User avatar
skirem
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 1399
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:08 pm
Location: Riga

Re:9000NG brīvgaitas apgriezieni

Post by skirem »

Diagnostika veikta, izskatās ka pie vainas bija tas pats brīvgaitas vārsts, lai gan tā īsti "šoferīts" saka ka nav kā bija.
Klau Nīgrais vai tad ja MAF gļukotu kompis neizmestu CE kodu.:unsure:
Nīgrais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1675
Joined: Tue Jan 15, 2008 4:53 am
Location: Rîga.

Re:9000NG brīvgaitas apgriezieni

Post by Nīgrais »

skirem wrote:Diagnostika veikta, izskatās ka pie vainas bija tas pats brīvgaitas vārsts, lai gan tā īsti "šoferīts" saka ka nav kā bija.
Klau Nīgrais vai tad ja MAF gļukotu kompis neizmestu CE kodu.:unsure:
Nu var jau būt, ka tiešām vainīgs tas vārsts - bez tūļiem reizēm ir grūti saprast, vai maisījums bagāts, vai nabags - diagnosticērējot uz ausi un čamdi simptomi ir stipri līdzīgi.

Par kodiem runājot - var izmest un var arī neizmest, viss atkarīgs kas compī ieprogrammēts un cik advancierēts ir pats compis. Piemēram tas pats stāsts ar kloķenes apgrieziena devēju -
kļūdas nav, jo nav signāla, ka motors griežas. Un tā arī compis domā - Ha, signāla nav, motors negriežas, tātad ir nakts un saimnieks guļ.
Bet ja nu puisis, kas rakstīja programmu, būtu papūlējies un teicis: compi, vecīt, sāksim ar to, ka nočekosim vai uz startera ievilcēju pienāk pluss, tad vēl paskatīsimies ko saka MAF vai MAP, tad compis padomātu un teiktu - saaaiiimnieek, viss raada ka mums tas apgrieziennieks pagalam.
:laugh:
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:9000NG brīvgaitas apgriezieni

Post by Arnijs »

Nīgrais wrote:
Nu var jau būt, ka tiešām vainīgs tas vārsts - bez tūļiem reizēm ir grūti saprast, vai maisījums bagāts, vai nabags - diagnosticērējot uz ausi un čamdi simptomi ir stipri līdzīgi.

Par kodiem runājot - var izmest un var arī neizmest, viss atkarīgs kas compī ieprogrammēts un cik advancierēts ir pats compis. Piemēram tas pats stāsts ar kloķenes apgrieziena devēju -
kļūdas nav, jo nav signāla, ka motors griežas. Un tā arī compis domā - Ha, signāla nav, motors negriežas, tātad ir nakts un saimnieks guļ.
Bet ja nu puisis, kas rakstīja programmu, būtu papūlējies un teicis: compi, vecīt, sāksim ar to, ka nočekosim vai uz startera ievilcēju pienāk pluss, tad vēl paskatīsimies ko saka MAF vai MAP, tad compis padomātu un teiktu - saaaiiimnieek, viss raada ka mums tas apgrieziennieks pagalam.
:laugh:
Uz slidenu lietu esi "pavilcies" :D Var jau protams kompim teikt, paklau veciit.... Bet kompis tev pretii... Taa! Taga man luudzu taimeri, kaadaa laika intervaalaa tas signaals jaaiecheko, cik pilna apgrieziena signaali man jaasanjem, lai neparaadiitu kljuudu, kas notiek ziemaa pie stiiva motora.... A iestumt? A uzsist pa acleegu? Un tmldz.... Nu Tu mani saprati! Ja? :D
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Nīgrais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1675
Joined: Tue Jan 15, 2008 4:53 am
Location: Rîga.

Re:9000NG brīvgaitas apgriezieni

Post by Nīgrais »

Arnijs wrote:

Uz slidenu lietu esi "pavilcies" :D Var jau protams kompim teikt, paklau veciit.... Bet kompis tev pretii... Taa! Taga man luudzu taimeri, kaadaa laika intervaalaa tas signaals jaaiecheko, cik pilna apgrieziena signaali man jaasanjem, lai neparaadiitu kljuudu, kas notiek ziemaa pie stiiva motora.... A iestumt? A uzsist pa acleegu? Un tmldz.... Nu Tu mani saprati! Ja? :D[/quote]

Sakarā ar to, ka lielāko dzīves daļu esmu pavadījis četrrāpus, tad slidenums mani neuztrauc! :woohoo:
Galvenais lai vējš nepūš no sāniem!
:laugh: :laugh: :laugh:
Post Reply