Elljas spiediens... :( ???
Elljas spiediens... :( ???
Vasariigs sveiciens visiem forumotaajiem...
(kaut kaa tachu pozitiivi jaaiesaak shii nedeelja, un pousts, jo citaadi te probleemas vien rakstu... ...)
Bet nu pie lietas...
Sestdien sanaaca taa vairaak atvilkt ar manu 9000 NG Aero (automaatu)... nu taa kaadus 30 Km stiepu ar 170 km/h...
Un peec shiis RAITAAS braukshanas iedegaas elljas spiediena lampinja... iedegaas bvinja uz zemiem apgriezieniem, un virs 1,5 k rpm nodzisa.... un zem atkal iedegaas... nu itkaa jau viss skaidrs, ka elljas spiediens tipa nepietiekams...
Protams paarbaudiiju uzreiz elljas liimeni, kas ir kaa naakas, un skatiijos, vai kaut kur nav nopluudes... arii itkaa viss kaartiibaa...
Bet diivainaakais tas, ka man jau peedeejaa laikaa elljas spiediena lampinja neraadiija vispaar neko- tipa pie iesleegtas aizdedzes, un neiedarbinaata motora vinja arii nedega... taatad nedarbojaas pareizi.
Un jau ieprieksh, kad biju uz diagonostiku Vikingos, vinji teica, ka tas eljas spiediena meeriitaajs esot jaamaina, jo tur kaut kur mazliet sulojaas ellja utt utt, ka vinsh esot beigt, kaut gan tad man veel vinsh darbojaas (dega lampinja pie iesleegtas aizdedzes, un izsleegta motora, un nodzisa iedarbinot).
Taa nu liidz shim nebiju mainiijis to deveeju.
un tagad ir shitaadi joki, ka kad ir auksts motors, tad vinja atkal nemaz neiedegaas pie iesleegtas aizdedzes, un neiesleegta motora, bet kad pabraucu kaadu pus stundu, tad saak degties iekshaa, un dziest nost tikai ap 1,5 k rpm...
bet arii jociigi, ka nodziest vinja pie 1,5 k rpm, bet kad atkal laizh zemaak apgriezienus, tad iedegaas atkal vinja nevis pie tiem pashiem 1,5 k, bet ap 1 k rpm... tipa lai vinja nodzistu vajag 1,5 k rpm, bet lai atkal iedegtos tad 1 - 1,1 rpm.
Un tad nu jautaajums: vai shitos jokus var taisiit tas eeljas spiediena deveejs, taapeec, ka vinsh ir beigts, un nepareizi reagjee... vai tomeer vareetu buut ka k-kas nav kaartiibaa ar elljas spiedienu?
protams, ka mainiishu nost to deveeju, un tad jau redzeeshu... bet nu kameer seezhu darbaa, un netieku uz veikalu/servisu to nomainiit, gribeeju uzzinaat, ko citi par sho saka..
OK, jauku jums visiem sho dienu, un visu darba nedeelju...
(kaut kaa tachu pozitiivi jaaiesaak shii nedeelja, un pousts, jo citaadi te probleemas vien rakstu... ...)
Bet nu pie lietas...
Sestdien sanaaca taa vairaak atvilkt ar manu 9000 NG Aero (automaatu)... nu taa kaadus 30 Km stiepu ar 170 km/h...
Un peec shiis RAITAAS braukshanas iedegaas elljas spiediena lampinja... iedegaas bvinja uz zemiem apgriezieniem, un virs 1,5 k rpm nodzisa.... un zem atkal iedegaas... nu itkaa jau viss skaidrs, ka elljas spiediens tipa nepietiekams...
Protams paarbaudiiju uzreiz elljas liimeni, kas ir kaa naakas, un skatiijos, vai kaut kur nav nopluudes... arii itkaa viss kaartiibaa...
Bet diivainaakais tas, ka man jau peedeejaa laikaa elljas spiediena lampinja neraadiija vispaar neko- tipa pie iesleegtas aizdedzes, un neiedarbinaata motora vinja arii nedega... taatad nedarbojaas pareizi.
Un jau ieprieksh, kad biju uz diagonostiku Vikingos, vinji teica, ka tas eljas spiediena meeriitaajs esot jaamaina, jo tur kaut kur mazliet sulojaas ellja utt utt, ka vinsh esot beigt, kaut gan tad man veel vinsh darbojaas (dega lampinja pie iesleegtas aizdedzes, un izsleegta motora, un nodzisa iedarbinot).
Taa nu liidz shim nebiju mainiijis to deveeju.
un tagad ir shitaadi joki, ka kad ir auksts motors, tad vinja atkal nemaz neiedegaas pie iesleegtas aizdedzes, un neiesleegta motora, bet kad pabraucu kaadu pus stundu, tad saak degties iekshaa, un dziest nost tikai ap 1,5 k rpm...
bet arii jociigi, ka nodziest vinja pie 1,5 k rpm, bet kad atkal laizh zemaak apgriezienus, tad iedegaas atkal vinja nevis pie tiem pashiem 1,5 k, bet ap 1 k rpm... tipa lai vinja nodzistu vajag 1,5 k rpm, bet lai atkal iedegtos tad 1 - 1,1 rpm.
Un tad nu jautaajums: vai shitos jokus var taisiit tas eeljas spiediena deveejs, taapeec, ka vinsh ir beigts, un nepareizi reagjee... vai tomeer vareetu buut ka k-kas nav kaartiibaa ar elljas spiedienu?
protams, ka mainiishu nost to deveeju, un tad jau redzeeshu... bet nu kameer seezhu darbaa, un netieku uz veikalu/servisu to nomainiit, gribeeju uzzinaat, ko citi par sho saka..
OK, jauku jums visiem sho dienu, un visu darba nedeelju...
Re:Elljas spiediens... :( ???
Nu ko tad var teikt? Vien to, ka ar eļļas spiedienu nejoko! Vispirms nomaini devēju un tad paskaties, kas notiek. Kaut gan, var jau būt, ka sūknim ar kautkas noticis.
2003. 9-5 W 2,3 t
Re:Elljas spiediens... :( ???
Njaa... es jau ar bailjojos, ka tik nav suuknim k-kas pie vianas...
un liidz ar to rodas jautaajums, cik suuknis maksaa, un kaa ar nomainju?
sik tas prieks vareetu izmaksaat...
Elljas suuknis jau droshi vien, ka ir k-kur dzilji dzineeja blokaa, un nomainja nav no taam vienkaarshaakajaam...
kaa tur ir 9000 SAABam ar eeljas suukni, kur shis iisti dziivo???
un liidz ar to rodas jautaajums, cik suuknis maksaa, un kaa ar nomainju?
sik tas prieks vareetu izmaksaat...
Elljas suuknis jau droshi vien, ka ir k-kur dzilji dzineeja blokaa, un nomainja nav no taam vienkaarshaakajaam...
kaa tur ir 9000 SAABam ar eeljas suukni, kur shis iisti dziivo???
Re:Elljas spiediens... :( ???
Bet interesantaakais ir tas, ka viss shitas joks baigi atkariigs no motora temperatuuras... vai tas ir taapeec, ka sakarsusi ellja kljuust shkjidraaka? vai taapeec, ka tas spiediena deveejs pie sasliusha (sakarsusha) motora saak raadiit pavisam no citu, nekaa nesakarsis...:unsure:
Re:Elljas spiediens... :( ???
Pastāv arī iespēja, ka aizauguši eļļas kanāli, kas apskalo motoru!
Pie zemākiem apgriezieniem nav pietiekoša spiediena, lai izdzītu eļļu caur visiem kanāliem un savukārt eļļa atkal vajadzīgajā daudzumā atgrieztos uz sūkni...Problēmas vairāk izpaudās tieši 9-5 modeļiem, kuriem lēja SAAB ieteikto 0W30 eļļu! Bet kas zin, varbūt vari apsvērt arī šādu variantu.
Pie zemākiem apgriezieniem nav pietiekoša spiediena, lai izdzītu eļļu caur visiem kanāliem un savukārt eļļa atkal vajadzīgajā daudzumā atgrieztos uz sūkni...Problēmas vairāk izpaudās tieši 9-5 modeļiem, kuriem lēja SAAB ieteikto 0W30 eļļu! Bet kas zin, varbūt vari apsvērt arī šādu variantu.
SAAB 9-5 2,3t '99 & VOLVO
Re:Elljas spiediens... :( ???
Sāc ar devēja maiņu, bet tas neizslēdz iespēju, ka būs jārauj nost arī karteris. Eļļas sūknis pie vainas, visticamākais, nebūs! Vai nu devēja defekts (vienkāršākais), vai nu aizaudzis uztvērējs (tīrīšanas darbi), vai arī izdilums (kapremonts)
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:Elljas spiediens... :( ???
Arnij, ar izdilumu to domaa, shaales klokjenei utt utjp???Arnijs wrote:Sāc ar devēja maiņu, bet tas neizslēdz iespēju, ka būs jārauj nost arī karteris. Eļļas sūknis pie vainas, visticamākais, nebūs! Vai nu devēja defekts (vienkāršākais), vai nu aizaudzis uztvērējs (tīrīšanas darbi), vai arī izdilums (kapremonts)
nu nedomaaju, ka tur kas buutu baigi izdilis, jo motors straada sameeraa klusi, bez liekiem trokshnjiem utt...
taa ka nedomaaju, ka k-kas ir izdilis... bet nu tas var fiksi vien notikt, ja buus paaraak mazs elljas spiediens...
taapeec maximaali aatri jaatiek skaidriibaa ar sho.
nu tad shodien mainu nost elljas spiediena deveeju, un tad skatos, kas taalaak buus...
bet par to uztveereeja aizaugshanu... ticamaak...
tad, kad man to galvas bliivi mainiija (tas ir nesen) vinji peectam itkaa mazhaaja motoru- leeja iekshaa kaut kaadu tur speciaalo ellju, kas mazgaa motoru, padarbinaaja utt utt, un to izlaida laukaa... un tikai peectam jaunu normaalu ellju leeja iekshaa... vot mozhiit tagad veel kaut kaadi jauni dulkjkji kaut kur atmazgaajushies, un aizsprostojushi uzteveereeja sietinju...
njaa... karteri raut nost ne pavisam nekaarojaas... :(
a kaa to spiediena deveeju mainiit???
ellja jaalaizh laukaa, vai var taapat viksi paarskruuveet un viss?
Re:Elljas spiediens... :( ???
Spiediena devēju nomainīt - pārdesmit minūšu darbs! ;) Karteris tur nav iesaistīts! Sietu uztvērējam iztīrīt - tur gan paies pāris stundas, kā minimums, bet arī - nekas liels.
Par izdilumu - nu tā ir tā pozīcija, kuru uz ausi nu nekā! Jebkuri izdilumi, kas saistīti ar eļļošanos, summējas un it kā nevainīgas simtdaļas beigās saplusojoties, iedod arī rezultātu!
Par izdilumu - nu tā ir tā pozīcija, kuru uz ausi nu nekā! Jebkuri izdilumi, kas saistīti ar eļļošanos, summējas un it kā nevainīgas simtdaļas beigās saplusojoties, iedod arī rezultātu!
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:Elljas spiediens... :( ???
Protams vienkāršākais ir nomainīt tikai devēju un viss, bet es gan tā nedarītu, ja jau tā lampiņa iedegas tad kaut kas nav labi. Vienkāršākais eļļas devēja vietā ieskrūvēt servisā normālu eļļas devēju kurš tad arī parādīs kāds ir eļļas spiediens, ja to nevar izdarīt caur servisa kompi (apskatīties esošo eļļas spiedienu), ja tas ir zems, tad jārauj ir karteris un jaškatās kas tur notiek.
-
- Forums - otrās mājas
- Posts: 590
- Joined: Mon Feb 25, 2008 2:00 pm
- Location: Rīga,Imanta
Re:Elljas spiediens... :( ???
Vaitad tam autinam jau sen tas motors nebutu nograbejis,ja zustu spiediens?:dry: Autors raksta,ka braukajot ar tadu degosu lampinu.Cik tur vajag,lai šāles aprautu.Es ari liktu uz deveju.Itseviski ja nedega ar ieslegtu aizdedzi.Man pirms SAAB bija DODGE,tam ari dazu bridi nedega pie noslapeta motora.Vaina bija noversama vienkarsi stiprak uzsitot pa deveju ar 19 atsledzinu:woohoo: .Jaatdzist gan,ka tas devejs ka jau amerikanim bija bezmaz vai ellas filtra lieluma:laugh: Tapec nebija jabaidas sist.
SAAB 9-3 SE 2002 stock 150hp
Re:Elljas spiediens... :( ???
Būtu vien manometrs, nebūtu prātu jāmežģī.
:laugh:
:laugh:
Re:Elljas spiediens... :( ???
Liels spiediena devējs parasti ir tad, ja devējs nav vienkārši primitīvs slēdzis ar kautkādu noteiktu nostrādes slieksni, piem 0.2 bar, bet gan ar mainīgu pretestību(impulsu garumu). Parasti pielieto, ja salonā ir eļļas spiediena rādītājs, ne primitīva lampiņa.Viensjaanis wrote:Vaitad tam autinam jau sen tas motors nebutu nograbejis,ja zustu spiediens?:dry: Autors raksta,ka braukajot ar tadu degosu lampinu.Cik tur vajag,lai šāles aprautu.Es ari liktu uz deveju.Itseviski ja nedega ar ieslegtu aizdedzi.Man pirms SAAB bija DODGE,tam ari dazu bridi nedega pie noslapeta motora.Vaina bija noversama vienkarsi stiprak uzsitot pa deveju ar 19 atsledzinu:woohoo: .Jaatdzist gan,ka tas devejs ka jau amerikanim bija bezmaz vai ellas filtra lieluma:laugh: Tapec nebija jabaidas sist.
Šādiem lieliem devējiem sitieni reizēm palīdz - primitīvajiem nē.
Re:Elljas spiediens... :( ???
Nostrādes slieksnis SAAB eļļas devējiem ir~ 0.4 atm, pilnīgi pietiekoši, lai pie mirgojošas lampiņas nenokautu motoru. Bet devēju "melošana" arī ir samērā izplatīta lieta. Parasti pirmajiem eļļas spiediena nepietiekamība nepatīk kompensatoriem! Mēdz skaļi lamāties! ;)
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:Elljas spiediens... :( ???
Un ja man kompensaatori nelamaajaas- negrab, tad tomeer vareetu buut, ka spiediens nav paaraak zems?Arnijs wrote:Nostrādes slieksnis SAAB eļļas devējiem ir~ 0.4 atm, pilnīgi pietiekoši, lai pie mirgojošas lampiņas nenokautu motoru. Bet devēju "melošana" arī ir samērā izplatīta lieta. Parasti pirmajiem eļļas spiediena nepietiekamība nepatīk kompensatoriem! Mēdz skaļi lamāties! ;)
nopirku to deveeju, tik vakar nesanaaca laika nomainiit... shodien nomainiishu...
bet vakardien vakaraa braucot taa lampinja atkal nedegaas iekshaa nemaz... (jo nesanaaca daudz braukt- nebraucu nekaadus lielos gabalus, tikai pa riigu: paardaugava- purvciems. Un liidz ar to netika sasniegta taakondiicija, kad taa lampinja saak mirguljoties...
Bet paldies arnij, par info, ka SAAB elljas deveeja slieksnis ir tie 0,4 atm.
Iespeejams, ka shodien paarbaudiishu spiedienu ar manometru...
Bet liidz ar to jautaajums, kaadam buutu jaabuut normaalajam spiedienam, (kad motors normaali straadaa, un nav defektu)
Re:Elljas spiediens... :( ???
Nepretendēju uz apsolūtu taisnību bet ja nemaldos, siltam dzinējam brīvgaita ne mazāk par 0.6 bar un pie 2000 apgr/ 2.3~2.5 bar. tādi škiet bija tie parametri priekš 9-5 dzinējiem