SAAB 9-5
Re:SAAB 9-5
Situācija: Populārā servisā mainot eļļu servisa "meistars" pārcentās un nu man ir dzinējā 4L vietā 4,5 litri.
Jautājums: Ko tas var nodarīt dzinējam? Vai prāta darbs braukt tālāk?
Jautājums: Ko tas var nodarīt dzinējam? Vai prāta darbs braukt tālāk?
BE CE DE
Re:SAAB 9-5
Neķer kreņķi, būs labi.Iceman wrote:Situācija: Populārā servisā mainot eļļu servisa "meistars" pārcentās un nu man ir dzinējā 4L vietā 4,5 litri.
Jautājums: Ko tas var nodarīt dzinējam? Vai prāta darbs braukt tālāk?
;)
Re:SAAB 9-5
Dzinējam pašam - neko! Vienīgi - var sākt dzīt eļļu pa aizm. blīvslēgu.Iceman wrote:Situācija: Populārā servisā mainot eļļu servisa "meistars" pārcentās un nu man ir dzinējā 4L vietā 4,5 litri.
Jautājums: Ko tas var nodarīt dzinējam? Vai prāta darbs braukt tālāk?
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:SAAB 9-5
Pabaidīsim talāk. :laugh:Arnijs wrote:Dzinējam pašam - neko! Vienīgi - var sākt dzīt eļļu pa aizm. blīvslēgu.Iceman wrote:Situācija: Populārā servisā mainot eļļu servisa "meistars" pārcentās un nu man ir dzinējā 4L vietā 4,5 litri.
Jautājums: Ko tas var nodarīt dzinējam? Vai prāta darbs braukt tālāk?
Pie augsta līmeņa kļoķene tā pavairāk izšļaksta to eļļu, kā rezultatā tā pavairāk tā nokļūst uz cilindra darba virsmu un virzuli. Virzulim neko - labāka dzesēšana, takš virzuļa eļļas gredzenam vairāk darba nokasot lieko no cilindra darba virsmas, un ja tas gredzens nav pārāk ņiprs, tad lieka eļļa nokļūst sadegšanas kamerā, tad izpūtējā kā zili dūmi, tad ieķeras katalizatorā un cenšas to pieķepēt.
:P
Re:SAAB 9-5
Man te arī viens jautājums zinīšiem :) :
Kas varētu būt pie vainas ka aukstam dzinējam (nav vēl uzsilis līdz normālai darba temperatūrai) raustās brīvgaita, brīziem liekas ka tūlīt noslāps, nokrīt apgriezieni līdz ~400, tad atkal uzkāpj līdz normālajiem. Kas regulē visu šo padarīšanu, vai tikai šitas verķis (bildē) vai ir vēl kaut kas cits?
Kas varētu būt pie vainas ka aukstam dzinējam (nav vēl uzsilis līdz normālai darba temperatūrai) raustās brīvgaita, brīziem liekas ka tūlīt noslāps, nokrīt apgriezieni līdz ~400, tad atkal uzkāpj līdz normālajiem. Kas regulē visu šo padarīšanu, vai tikai šitas verķis (bildē) vai ir vēl kaut kas cits?
Re:SAAB 9-5
man gan liekas, ka šitas verķis "bypass valve" atbild tikai par to, lai neuzsilušam motoram netiktu padots dzeses škidrums uz pečku, resp. pilda savdabīgas termostata (lielā un mazā loka)funkcijas. Ar tukšgaitu šamam nevajadzētu būt sakaramskirem wrote:Man te arī viens jautājums zinīšiem :) :
Kas varētu būt pie vainas ka aukstam dzinējam (nav vēl uzsilis līdz normālai darba temperatūrai) raustās brīvgaita, brīziem liekas ka tūlīt noslāps, nokrīt apgriezieni līdz ~400, tad atkal uzkāpj līdz normālajiem. Kas regulē visu šo padarīšanu, vai tikai šitas verķis (bildē) vai ir vēl kaut kas cits? [img]http://www.saabclub.lv/images/fbfiles/i ... ge-b309015
8a88d5bebaef47e910b5e8352.jpg[/img]
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:SAAB 9-5
Ok, papētīšu sīkāk kur tā augšējā trubiņa aiziet. Bet kas tad atbild par brīvgaitu auksts/silts dzinējs? :unsure:
Re:SAAB 9-5
Varētu būt saistīts ar ienākošo dzinēja t signālu, & zondes signāliem, TB, vakuuma trubiņām un tmldz. Līdz niansēm tāpat visu nepārzinu, bet šīs ir tās loģiskās lietas, kas nāk prātā!skirem wrote:Ok, papētīšu sīkāk kur tā augšējā trubiņa aiziet. Bet kas tad atbild par brīvgaitu auksts/silts dzinējs? :unsure:
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:SAAB 9-5
Apgramstīšu kautkur sagramstītu teoriju un gan jau secinājumus izdarīsi pats - ar domāšanu Tev viss OK. ;)
Ir zināms, ka pie zemām gaisa temperatūrām benzīna iztvaikošana ir samērā čābiska - daļa sprauslas izsmidzināto benzīna mikropiļu neiztvaiko, tātad notiek nepilnīga maisījuma sadegšana kā rezultātā netiek iegūta nepieciešamā siltumenerģija un daļa nesadegušās degvielas tutū izpūtējā.
Zinot šo, mēs nonākam pie loģiska secinājuma, ka, palielinot benzīna daudzumu(bagātinot maisījumu) mēs varam iegūt pietiekamu skaitu mikropilienu, kas ir spējīgi iztvaikot.
Tātad - jo zemāka motora un aizborta gaisa temp., jo vairāk degvielas nepieciešams.
Tāpat ir zināms, ka nesiltam motoram daļa iegūtās siltumenerģijas tiek patērēta sadegšanas kameras uzsildīšanai, nemaz nerunājot par zudumiem, kas rodas eļļas viskozitātes dēļ u.c. sīkumiem. Tātad sagaidāms, ka, ja netiks palielināti motora apgriezieni (attiecībā pret tiem motora apgriezieniem, kas ir iestatīti silta motora darbībai), motors noģībs.
Zināms arī, ka, jo lielāks gaisa ātrums kurā tiek iesmidzinātas benzīna mikropiles, jo vairāk šīs mikropiles sadalās vēl mazākās pilēs, kas, bez šaubām, veicina mikropiļu iztvaikojamību.
Tātad:
1. Nepieciešams palielināt benzīna padevi cilindros, attiecīgi ņemot vērā sekojošos parametrus pie droseles stavokļa - ciet.
a)motora temp.
b)aizborta gaisa temp.
2. Nepieciešams palielināt gaisa padevi cilindros, attiecīgi ņemot vērā sekojošos parametrus pie droseles stavokļa - ciet.
(Lai izpildītu nosacījumu droseles stāvoklis - ciet, nepieciešams kāds gaisa apvedceļš (gar droseli) ar regulējamu ierīci, šī apvadceļa šķērsgriezuma laukuma samazināšanai, kas ļauj mums regulēt motora apgriezienus (RPM).
a)RPM devēja signāls
3. ECM softs, kas ņemot vērā 1 punktā minētos parametrus saprot, ka iestājies akts ar aukstu motoru, un dod komandu izmantot citu, iepriekš ieprogrammētu RPM lielumu.
Par tukšgaitas RPM regulatoriem info atradīsi pats, skat PID.
Par aizdedzi, svecēm utt. nemaz nerunāšu.
Ir zināms, ka pie zemām gaisa temperatūrām benzīna iztvaikošana ir samērā čābiska - daļa sprauslas izsmidzināto benzīna mikropiļu neiztvaiko, tātad notiek nepilnīga maisījuma sadegšana kā rezultātā netiek iegūta nepieciešamā siltumenerģija un daļa nesadegušās degvielas tutū izpūtējā.
Zinot šo, mēs nonākam pie loģiska secinājuma, ka, palielinot benzīna daudzumu(bagātinot maisījumu) mēs varam iegūt pietiekamu skaitu mikropilienu, kas ir spējīgi iztvaikot.
Tātad - jo zemāka motora un aizborta gaisa temp., jo vairāk degvielas nepieciešams.
Tāpat ir zināms, ka nesiltam motoram daļa iegūtās siltumenerģijas tiek patērēta sadegšanas kameras uzsildīšanai, nemaz nerunājot par zudumiem, kas rodas eļļas viskozitātes dēļ u.c. sīkumiem. Tātad sagaidāms, ka, ja netiks palielināti motora apgriezieni (attiecībā pret tiem motora apgriezieniem, kas ir iestatīti silta motora darbībai), motors noģībs.
Zināms arī, ka, jo lielāks gaisa ātrums kurā tiek iesmidzinātas benzīna mikropiles, jo vairāk šīs mikropiles sadalās vēl mazākās pilēs, kas, bez šaubām, veicina mikropiļu iztvaikojamību.
Tātad:
1. Nepieciešams palielināt benzīna padevi cilindros, attiecīgi ņemot vērā sekojošos parametrus pie droseles stavokļa - ciet.
a)motora temp.
b)aizborta gaisa temp.
2. Nepieciešams palielināt gaisa padevi cilindros, attiecīgi ņemot vērā sekojošos parametrus pie droseles stavokļa - ciet.
(Lai izpildītu nosacījumu droseles stāvoklis - ciet, nepieciešams kāds gaisa apvedceļš (gar droseli) ar regulējamu ierīci, šī apvadceļa šķērsgriezuma laukuma samazināšanai, kas ļauj mums regulēt motora apgriezienus (RPM).
a)RPM devēja signāls
3. ECM softs, kas ņemot vērā 1 punktā minētos parametrus saprot, ka iestājies akts ar aukstu motoru, un dod komandu izmantot citu, iepriekš ieprogrammētu RPM lielumu.
Par tukšgaitas RPM regulatoriem info atradīsi pats, skat PID.
Par aizdedzi, svecēm utt. nemaz nerunāšu.
Re:SAAB 9-5
būs jāpapēta dziļāk tā sistēma, gribēju tā uz ātro tikt cauri, bet neizdevās :P