Par siltumu, un ne tikai mašīnā...
Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...
Nu moins, tas saucas bizness letišstyle. Kā zināms, tagad norit pieteikšanās uz tiem KPFI alternatīvās apkures projektiem, kur iespējams atsist 50% izmaksu. Līdz šim esot bijis smagi neaktīvi, bet tagad laikam ritenis ir iegriezies. Painteresējos un sapratu, ka pie mums kautkā viss notiek caur D... Ja līdz šim sauli nostrādināt varēja sākot no 1500 latiem, tad tagad, lai iegūtu šo EU finansējumu, tāmes letiņu pisnesmeņi sakruķījuši par +70%, kā rezultātā atņemot 50% nekāda ekanomija nesanāk:(. Jūtos smagi aplauzies:angry: . Moška jāgaida, kad šiem tas trakums beigsies un tad bez stresa un pēvēenniem jārunā par tiem pašiem 1,5-2K Ls uzstādīt to visu?:angry: No otras puses pareizāk samaksāt 2Ls, kur iekļauts nodoklis un darīt labu mūsu valstij, nekā tos pašus 2 bez nodokļa.
Hmm, ienāca prātā arī - vai kamīna uzstādīšanai arī var dabūt to EU naudiņu...
Hmm, ienāca prātā arī - vai kamīna uzstādīšanai arī var dabūt to EU naudiņu...
Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...
man jau bija aizdomas, ka visi iekārtu piegādātāji un montētāji tās cenas sacels, ko līdz šis viss sāksies.. nu, 11 ar sešām nullēm jau jāapgūst.. :angry:
un vēl lielākais mīnuss tam visam ir, ka mēs nevienu iekārtu vai elementu no sistēmas neražojam uz vietas (viva la imports, bļ..).. valsts tautsaimniecībai no tā ieguvumi ir mazāki kā varētu būt.. ir, protams, tur daži izņēmumi, kas nevis ražo, bet gan komplektē uz vietas.. bet pēc būtības tas neko tur importa/eksporta bilancē nemaina.
un vēl lielākais mīnuss tam visam ir, ka mēs nevienu iekārtu vai elementu no sistēmas neražojam uz vietas (viva la imports, bļ..).. valsts tautsaimniecībai no tā ieguvumi ir mazāki kā varētu būt.. ir, protams, tur daži izņēmumi, kas nevis ražo, bet gan komplektē uz vietas.. bet pēc būtības tas neko tur importa/eksporta bilancē nemaina.
Ex: SAAB 9-5 Aero `01
Privātais gāziņš: SAAB 9-3 SportCombi `08 + Hirsch stg1
Privātais gāziņš: SAAB 9-3 SportCombi `08 + Hirsch stg1
Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...
:laugh: :laugh: :laugh:
Vismaz kāds ir beidzot sācis rēķināt!
Man sanāca, ka ietaupu 50% nepiedaloties šajā kārtējā apjājienā.
Yukki cepums par skaidru domāšanu!
Vismaz kāds ir beidzot sācis rēķināt!
Man sanāca, ka ietaupu 50% nepiedaloties šajā kārtējā apjājienā.
Yukki cepums par skaidru domāšanu!
Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...
ideja jau nav slikta (tie 50 %, AER izmantošanas palielināšan utt.), bet izpildījums, kā parasti pie mums ir pieņemts (valsts un bizness pa latviski), sačakarē pašu ideju jau saknē..Nīgrais wrote::laugh: :laugh: :laugh:
Vismaz kāds ir beidzot sācis rēķināt!
Man sanāca, ka ietaupu 50% nepiedaloties šajā kārtējā apjājienā.
Cepums par skaidru domāšanu!
Ex: SAAB 9-5 Aero `01
Privātais gāziņš: SAAB 9-3 SportCombi `08 + Hirsch stg1
Privātais gāziņš: SAAB 9-3 SportCombi `08 + Hirsch stg1
Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...
Braucu caur Čehiju. Skatos apkārt - uz laukiem, jumtiem, saules paneļi. Vēl gadu atpakaļ nekā tāda nebija. Protams painteresējos. Izrādās, šiem valsts programma - līdz 2020 (moš līdz 2016, nenofiksēju īsti to periodu) gadam bija paredzēts uzstādīt AER 6000 Mw/h apjomā. Gada laikā ziķeri saules paneļos vien apguvuši 2000 Mw/h. Katlinieki, vējinieki, hidronieki uz ausīm. :laugh: Obidno šiem. Tagad uz kādu laiku pasākums piebremzēts. Lieliem puikiem bail palicis, ka ja tā turpināsies, naftinieki varēs iet dillēs.JauDzin wrote: ideja jau nav slikta (tie 50 %, AER izmantošanas palielināšan utt.), bet izpildījums, kā parasti pie mums ir pieņemts (valsts un bizness pa latviski), sačakarē pašu ideju jau saknē..
Eh velns, kautkur citur takš var...
:(
Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...
Es arī painteresējos par līdzfinansējumu pasākumam, kura ietvaros tiek iegādāts granulu deglis viens pats (katls, pieņemsim, ir paštaisīts). Skuju, nedod.
Skaidri redzams, ka viss tēmēts uz lielajām tāmēm.
Skaidri redzams, ka viss tēmēts uz lielajām tāmēm.
- mrpinkeyes
- Forums - otrās mājas
- Posts: 1406
- Joined: Tue Jan 15, 2008 8:32 am
- Location: Sigulda
- Contact:
Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...
Man mājās ir uzlikts siltumsūknis. Bet nu valdības jaunā elektrības politika acīmredzot grib iznīdēt ekoloģisko domāšanu.
:angry:
:angry:
saab 9-5 Aero Wagon 2006
ex saab 900 1991
ex saab 9-5 Aero Wagon 2001
ex saab 900 T8 1986
ex saab 900 1991
ex saab 9-5 Aero Wagon 2001
ex saab 900 T8 1986
Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...
globālās enerģētikas kontrolētāju zirnekļa pirksti ir visās valstīs.. :)Nīgrais wrote:Braucu caur Čehiju. Skatos apkārt - uz laukiem, jumtiem, saules paneļi. Vēl gadu atpakaļ nekā tāda nebija. Protams painteresējos. Izrādās, šiem valsts programma - līdz 2020 (moš līdz 2016, nenofiksēju īsti to periodu) gadam bija paredzēts uzstādīt AER 6000 Mw/h apjomā. Gada laikā ziķeri saules paneļos vien apguvuši 2000 Mw/h. Katlinieki, vējinieki, hidronieki uz ausīm. :laugh: Obidno šiem. Tagad uz kādu laiku pasākums piebremzēts. Lieliem puikiem bail palicis, ka ja tā turpināsies, naftinieki varēs iet dillēs.JauDzin wrote: ideja jau nav slikta (tie 50 %, AER izmantošanas palielināšan utt.), bet izpildījums, kā parasti pie mums ir pieņemts (valsts un bizness pa latviski), sačakarē pašu ideju jau saknē..
Eh velns, kautkur citur takš var...
:(
p.s. mani vienmēr mulsina mērvienība MW/h, kas tas ir? ok, MW ir uzstādītā jauda, bet MWh būtu tā kā saražotā enerģija no AER, bet kas ir MW/h? Čehu mērvienība? :D
Ex: SAAB 9-5 Aero `01
Privātais gāziņš: SAAB 9-3 SportCombi `08 + Hirsch stg1
Privātais gāziņš: SAAB 9-3 SportCombi `08 + Hirsch stg1
Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...
nu, par siltumsūkņiem runājot kā AER vai zaļajām energotehnoloģijām - smaga tēma! Pēc AER direktīvas - siltumsūknis var tikt uzskatīts par "zaļo", ja tā transformācijas koeficients ir 4 un vairāk, tas nozīmē 1 kWh elektrības saražos 4 vai vairāk kWh siltuma.. praksē, diemžēl šādu parametru samērā grūti ir sasniegt (ietekmē āra gaisa temperatūra, kā arī siltumsūkņa veids utt.), laboratorijas apstākļos - "tā būda rūc.."Mr Pink Eyes wrote:Man mājās ir uzlikts siltumsūknis. Bet nu valdības jaunā elektrības politika acīmredzot grib iznīdēt ekoloģisko domāšanu.
:angry:
Lai kā grieztos un grozītos, tā tieši vai netieši ir siltumapgāde ar elektroenerģiju (siltumsūkņa kompresora piedziņai).
Plus vēl, uzstādot siltumsūkni jau esošās mājās, svarīgs aspekts ir apkures sildelementu virsmas laukums, jo cirkulācijas kontūrā būs zemāka siltumnesēja temperatūra, līdz ar to, lai panāktu labāku siltumatdevi, jāpalielina šo sildelementu virsmas laukums. Tas nozīmē, ka parasties konvektori un radiatori nederēs, nepieciešamas vai nu siltās grīdas, vai sienas..
Ex: SAAB 9-5 Aero `01
Privātais gāziņš: SAAB 9-3 SportCombi `08 + Hirsch stg1
Privātais gāziņš: SAAB 9-3 SportCombi `08 + Hirsch stg1
Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...
kāds bija pamatojums, kāpēc nedod?johnc wrote:Es arī painteresējos par līdzfinansējumu pasākumam, kura ietvaros tiek iegādāts granulu deglis viens pats (katls, pieņemsim, ir paštaisīts). Skuju, nedod.
Skaidri redzams, ka viss tēmēts uz lielajām tāmēm.
Ex: SAAB 9-5 Aero `01
Privātais gāziņš: SAAB 9-3 SportCombi `08 + Hirsch stg1
Privātais gāziņš: SAAB 9-3 SportCombi `08 + Hirsch stg1
Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...
Nav jau nemaz tās cenas tā sakrūvējuši. Siltā ūdens iegūšnai tā arī maksā ap Ls1500-1800(ar visiem boileriem un automātikām un montāžām). Ja grib saules siltumu arī apkures atbalstam tad gan vairāk. Es tomēr mēģināšu startēt uz to fondu naudiņu. Starp citu-sākumā arī bija doma par siltumsūkni. Bet, paldies dievam kad baigi gribēju to darīt nebija tā īsti par ko, toties tagad ir krietns laiks pagājis un izvērtējot citu pieredzes ar šo lietu, es paliekšu pie malkas un paķeršu klāt "sauli".
Starp citu projektā startēšu ar centrālapkures kamīnu+saule.
Starp citu projektā startēšu ar centrālapkures kamīnu+saule.
un brauc zaļi...
Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...
Pat nepapūlējās paskaidrot. Es tālāk arī neinteresējos, jo ar katlu man šis pasākums ir finansiāli bezjēdzīgs un ar šādu projektu kuratoriem strīdēties nav pārāk rentabli :laugh:kāds bija pamatojums, kāpēc nedod?
Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...
Līdz šai ziemai katru dienu ziemā kurināju trīs krāsnis :ohmy:
Rudenī uzstādīju lietuviešu lēnās degšanas katlu Rudesta. Pavisam cita lieta :) Ar krāsnīm siltums sāka parādīties pēc ~2h, tagad visā mājā radiatori karsti jau pēc 15-20min :woohoo: Nav dūmu, nav netīrības mājā, nav jāuztraucas par īstajā laikā aiztaisīšanu, lai siltums neaiziet skurstenī utt.:) Kurināt varu ar malku vai briketēm. Ar malku kuras 12+ stundas.
Rudenī uzstādīju lietuviešu lēnās degšanas katlu Rudesta. Pavisam cita lieta :) Ar krāsnīm siltums sāka parādīties pēc ~2h, tagad visā mājā radiatori karsti jau pēc 15-20min :woohoo: Nav dūmu, nav netīrības mājā, nav jāuztraucas par īstajā laikā aiztaisīšanu, lai siltums neaiziet skurstenī utt.:) Kurināt varu ar malku vai briketēm. Ar malku kuras 12+ stundas.
Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...
Nu bet es jau arī cenšos iestartēt ar karstā ūdens apsildi only! un manis minētie cipari ir tikai par to, neiekļaujot apkures priekšsildīšanu! Hmm, dod man zināt uz PM, kas Tev to visu uzstādīs un kā tas viss notiekās, jo es bišku haotiski tagad plosos ar tiem piegātājiem/montieriem, plus nebiju ņēmis vērā, bet gribētos iespējams tad ielikt arī kamīnu.Daniliano wrote:Nav jau nemaz tās cenas tā sakrūvējuši. Siltā ūdens iegūšnai tā arī maksā ap Ls1500-1800(ar visiem boileriem un automātikām un montāžām). Ja grib saules siltumu arī apkures atbalstam tad gan vairāk. Es tomēr mēģināšu startēt uz to fondu naudiņu. Starp citu-sākumā arī bija doma par siltumsūkni. Bet, paldies dievam kad baigi gribēju to darīt nebija tā īsti par ko, toties tagad ir krietns laiks pagājis un izvērtējot citu pieredzes ar šo lietu, es paliekšu pie malkas un paķeršu klāt "sauli".
Starp citu projektā startēšu ar centrālapkures kamīnu+saule.
Re:Par siltumu, un ne tikai mašīnā...
MW/h :woohoo: :woohoo: :woohoo:JauDzin wrote: bet kas ir MW/h? Čehu mērvienība?
Njā, Nīgrais reāli nodevis ar airi pa ūdeni!
Šitam tipam labāk rakstīt dzeju! :laugh:
Sociālists aptaurētais, ka tik laicīgi sadalīt svešus labumus!
:laugh:
Protams, ka MW.