Mistika ar Throttle body. 9k 2.3T.


Post Reply
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Mistika ar Throttle body. 9k 2.3T.

Post by edijs »

Problēma: tā sirsnīgi ieminot grīdā (ne līdz sarkanajam, bet tā līdz 5k apgriezieniem) pēkšņi motors nomet apgriezienus līdz pusštukai vai pat vēl mazāk un knapi pukst. Gāzes pedālis nestrādā, spaidi cik gribi. Visas trubiņas un vadi 100x nočekoti.

Displejā deg tcs/ctrl lampiņa, arī anti lock deg. Taču pieņemu, ka sākušas degt brīdī, kad vēl viss līdz galam nebija saskrūvēts un pārbaudīts, attiecīgi vienkārši jābrauc pieslēgt pie kompja un notīrīt kļūdas - jo braucās principā tīri normāli. Līdz brīdim, kad pārlieku iemin. Līdz 4k apgriezieniem viss ok, tiklīdz pārsniedz 5k, tā bliukš, apgriezieni pusštuka un nekas nemainās arī pēc restarta vai ilgākas padzesēšanas. Ar vienu izņēmumu - pirmā reizē pēc aptuveni 10 minūtēm tomēr atkal aizgāja pilnīgi neko nekustinot.

Ok, ja ar trubiņām viss puslīdz kārtībā (puslīdz, jo nav viņas izcilā kvalitātē), tad aizdomas krīt uz Throttle body. Tā kā mājās ir vēl divi lieki eksemplāri no nošķiltiem 9k, tad mēģinam uzskrūvēt. Un opaaaa!!! aiziet arī! Sapriecājos, ka vaina bijusi Throttlē, dodos izbraukumā, viss pa mierīgo. Atgriežoties mājās intereses pēc nedaudz uzgāzēju - un atkal apgriezieni zem pusštukas bez iespējām uzgāzēt. Grrrr.

Labi, ir jau vēl trešais Throttle, skrūvējam virsū. Šī procedūra jau ir tik atstrādāta, ka ar acīm ciet varu nomainīt, dodiet tik man 13`o atslēgu un skrūvgriezi hamutu atvilkšanai! Nomainu - un atkal momentā aiziet. Negribas ticēt, ka sagadīšanās divas reizes pēc kārtas - t.i. neiet, neiet, tikko nomaina Throttle, tā aiziet. Bet kāpēc pirmie divi saniķojās? Arī sagadīšanās? Labi, ir ielikts trešais. Labāk neriskēju nekur braukt, bet pagāzēju turpat pie mājas. Un daaaamnnn atkal tas pats. Atkal pārčekojam trubiņas, paeksperimentējam ar to elektrofigņu maiņu, uz kurām aiziet trubiņas (viena tur pie akvārija malas, otra labā pusē tuvāk spārnam). Nekāda efekta.

Un tagad nāk pats neticamākais. Tātad vakar škrobīgs aizeju gulēt, ar domu, ka nosvilis pēdējais ejošais Throttle body. No rīta vēl intereses pēc mēģinu startēt, bet izskatās bezcerīgi. Taču, pirms eju kārties, iešaujas prātā doma uzlikt vakar it kā neejošo Throttle. UN PĒKŠŅI ATKAL IET!!! Nu kā tas var būt??!! Tagad izbraukāju pa dienu po ģelam, viss bumbās. Tiesa, baigi neminu, taču pie vajadzības līdz 3.5k un varbūt pat 4k aizgriežu. Tagad vadāju bagāžniekā divus Throttle body līdzi. Lai gan nākamreiz (cerams, ka tāda nemaz nebūs), es mēģināšu vienkārši to pašu uzlikto atskrūvēt un pieskrūvēt. :D Varbūt viņam vienkārši patīk, ka tiek paknibināts. Bet loģiska izskaidrojuma tam nav...

Tad vēl ziņkāres vadīts es vakaru vienu Throttle izjaucu. Lai mēģinātu saprast, ko tad šis īsti dara. Jāatzīst, ka līdz galam nesapratu. Iekšā tāds kā motoriņš (strādājošs, nav nosvilis) un motoriņam galā kaut kāds reostats (laikam). Un no elektronikas viss. Attiecīgi nespēju iebraukt, kas tad vēl šim var kaitēt, ja motoriņš dzīvs, tosols nekur garām netek un tas vaakumelements arī izskatās labākajā kārtībā?

Par Throttle`s funkcijām. Tas vaakumelements tur ir saistībā ar kruīzu? Jo ar to vaakumšļaukas spiedienu ir pa īsu, lai "nospiestu gāzi", taču, iespējams, pietiekoši, lai noturētu noteiktā līmenī. Lai gan ar to tak kruīzam nepietiek - tas mēdz pats arī uzgāzēt un tad palaist vaļā gāzi. Motoriņš arī griežas nevis uzgāzēšanas virzienā, bet pretējā (ja pareizi sapratu) - tad viņš paredzēts, lai palīdzētu nomest apgriezienus atpakaļ uz tukšgaitā paredzētajiem? T.i., ja nu ar atsperes spēku nepietiek, lai to izdarītu (un nevar arī pietikt, ja vaakumelements velk uz pretējo pusi), tad iedarbojas motoriņš un atgriež sākuma stāvoklī. Un tas reostats (ja tas vispār ir reostats) tad varētu būt tam, lai kompis zin, kādā pozīcijā patreiz ir "iestrēdzis" gāzes pedālis.

Laikam būs vien man jāiepērk kāds pabiezāks manuālis angļu valodā. Esošo krievu valodā rakstīto manas ne padomju laika cilvēka acis nespēj tik veikli saburtot.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Nīgrais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1675
Joined: Tue Jan 15, 2008 4:53 am
Location: Rîga.

Re:Mistika ar Throttle body. 9k 2.3T.

Post by Nīgrais »

Interesants tas TB 9k izklausās - riktīgs elektriķa un pneumātiķa pirmās dienas kopdarbs. :laugh:
Nekad nav nācies šamo pētīt, bet ja būtu izdevība, noteikti to izjauktu un izpētītu. ;)
Toties ja ir zināms pēc kāda algoritma darbojas TCS (buksējošā riteņa pieturēšana ar vienlaicīgu griezes momenta samazināšanu), tad varam izdarīt secinājumu, ka tiek rauta ciet drosele, jo pienāk info no ABS bloka par buksēšanas fakta konstatāciju.
Un ja Tev deg tā ABS/TCS lampiņa, tad ir iemesls aizdomāties par efekta primāro cēloni.
Primārā defekta atrašana ļautu izvairīties no nevajadzīgu iemaņu apgūšanas. :laugh:
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:Mistika ar Throttle body. 9k 2.3T.

Post by Arnijs »

Nīgrais wrote:Interesants tas TB 9k izklausās - riktīgs elektriķa un pneumātiķa pirmās dienas kopdarbs. :laugh:
Nekad nav nācies šamo pētīt, bet ja būtu izdevība, noteikti to izjauktu un izpētītu. ;)
Toties ja ir zināms pēc kāda algoritma darbojas TCS (buksējošā riteņa pieturēšana ar vienlaicīgu griezes momenta samazināšanu), tad varam izdarīt secinājumu, ka tiek rauta ciet drosele, jo pienāk info no ABS bloka par buksēšanas fakta konstatāciju.
Un ja Tev deg tā ABS/TCS lampiņa, tad ir iemesls aizdomāties par efekta primāro cēloni.
Primārā defekta atrašana ļautu izvairīties no nevajadzīgu iemaņu apgūšanas. :laugh:
Nīgrais... Baigi pārliecināts neesmu (saprotu, uz ko "velc" ), bet šoreiz varētu arī nesaiet ar tiem "primārajiem iemesliem" Ja drosele "nogļuko" attiecībā pret pedāļa poci, tad tikpat labi ABS/TCS to var uztvert kā atkāpi no savas normas! Un vienalga iededzināt kļūdu! :woohoo: Bet tas tik tā.... pieņēmums :)
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Nīgrais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1675
Joined: Tue Jan 15, 2008 4:53 am
Location: Rîga.

Re:Mistika ar Throttle body. 9k 2.3T.

Post by Nīgrais »

Njāāā, tas ir interesants jautājiens kā 9K ir sadalīta atbildība par droseli.
Būs jāpapēta pie izdevības.
;)
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Mistika ar Throttle body. 9k 2.3T.

Post by edijs »

Damn. Nevis throttle pie vainas, bet apstāklis, ka netiek mests nost turbīnas spiediens... Attiecīgi vienā brīdī sakrājas tāds spiediens, ka lielā ieplūdes truba, kura pievienojas droselei, aiziet pa pieskari. Interesanti gan, ka nepietiek ar trubas uzmaukšanu atpakaļ, bet vajag ar pirkstiem aizvērt to droseli arī līdz galam ciet - laikam pirms noslāpšanas nepaspēj nostrādāt tas motoriņš un to izdarīt, rezultātā negrib normāli startēties.

Tagad sākas mistika ar blowoffu. :)
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Nīgrais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1675
Joined: Tue Jan 15, 2008 4:53 am
Location: Rîga.

Re:Mistika ar Throttle body. 9k 2.3T.

Post by Nīgrais »

Skat. wastegate vārstu un APC. :dry:
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Mistika ar Throttle body. 9k 2.3T.

Post by KoreFun »

edijs wrote:Damn. Nevis throttle pie vainas, bet apstāklis, ka netiek mests nost turbīnas spiediens... Attiecīgi vienā brīdī sakrājas tāds spiediens, ka lielā ieplūdes truba, kura pievienojas droselei, aiziet pa pieskari. Interesanti gan, ka nepietiek ar trubas uzmaukšanu atpakaļ, bet vajag ar pirkstiem aizvērt to droseli arī līdz galam ciet - laikam pirms noslāpšanas nepaspēj nostrādāt tas motoriņš un to izdarīt, rezultātā negrib normāli startēties.

Tagad sākas mistika ar blowoffu. :)
Edij, tev BlowOff's stāv jeb oriģināls By-Pass vārsts?:huh:
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Mistika ar Throttle body. 9k 2.3T.

Post by edijs »

Oriģināls, oriģināls, nekorekti izteicos. :)
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Mistika ar Throttle body. 9k 2.3T.

Post by KoreFun »

No vot, es jau domāju, ka tomēr kādam sanāca uzstādīt BOVu ka pienākās, lai tās šņāc un neslāpst:laugh:
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Post Reply