T16 Update
T16 Update
Tātad SAAB 900 T16’85.
Pagaidām izmaiņas paveiktas tikai elektrikas jomā. Vispirms sāku likt signalizāciju. Izjaucu tikai paneļa apakšējo daļu, domāju ka ar to pietiks. Pieslēdzot spriegumu signalizācijai gribēju pieslēgt uzreiz durvju pogas. Dēļ gaismas salonā (kura paliek vēl kādu laiku ieslēgtā stāvoklī, pēc durvju aizvēršanas) tas izrādījās ne visai viegli. Aizvērot durvis un ieslēdzot signalizāciju (pie tās nolādētas degošas salona gaismas) signalizācija man pieklājīgi pīkst, tipa „saimniek, durvis arī jātaisa ciet, kad aizej” :D Labi atstāju līdz labākiem laikiem :P Nākamā kārtā pieslēdzu imobilaizeri un aizdedzes signālu signalizācijai. Te viss ok. Tālāk centrālais. Oriģinālā bloks jau bija, tāpēc te nekas grūts nebija, tikai trīs vadu motora vietā jāuzliek piecu vadu motoru. „Skazano – sdelano” :D Tālāk pieskrūvēju un pieslēdzu sirēnu. Paralēli tam papētīju kruīza elektrisko daļu. Redzamās cilvēka iejaukšanas tām novērotas nebija, tāpēc pielaidu, ka tā daļa ir kārtībā (vēlāk izskaidrojās ka tā arī ir), tika pārbaudītas zem paneļa pedaļas datčiki, vakuuma trubas un savienojumi - arī ok. Zem kapota vakuum trubas atstāju vēlākajai pārbaudei. Tālāk piestiprināju un pieslēdzu zem kapota pogu signalizācijai. Palika man durvis un bagāžnieks. Nācās noņemt koka plauktus no bagāžnieka grīdas, lai nosekot bagāžnieka pogas vadam. Izrādījās, ka Zviedru konstruktori, pēc nesaprotamām domām, vadu no bagāžnieka pogas (kas atrodas tieši blakus bamperam, virsbūvē iekšā) gaismam un tagad arī signalizācijai, ir izvilkuši caur visu bagāžnieku, pa grīdu līdz aizmugurējiem sēdekļiem, kur zem tām tas vads pagriežas un nāk atpakaļ uz bagāžnieku pa bagāžnieka sienu :D (Tas gan man tā arī palika par noslēpumu „Kāpēc tā”, jo tāpat labi varēja laist kopā ar citiem vadiem pa īso ceļu, no pogas uzreiz aizmugurējā spārnā iekšā un pie lampiņas.) Tas bija nesaprotami, bet toties daudz vieglāk pieslēgties šīm vadam zem sēdekļiem un mazāk vadu jāvelk līdz signalizācijai:P Noņēmu aizmugurējo sēdekļu apakšējo daļu, lai nav jāceļ/jānolaiž katru reizi skraidot no bagāžnieka uz salonu. Pieslēdzu bagāžnieku. Pa to laiku strādājot, tika izdomātas un pārbaudītas dažas versijas, kā lai tomēr pieslēgt visas durvju pogas, lai tā gaisma, ar aizturi, neiespaidotu signalizāciju. Nekas noderīgs galvā neienāca, tāpēc tika izmantota signalizācijas iespēja aizturēt durvju pogu signālu uz 45 sekundēm. Lai labāk izprast tās gaismas relejas darbības principu (cerot, ka vēl kāds variants parādīsies) bija jātiek klāt tam relejam, kas atrodas turpat zem sēdekļiem, blakus APC blokam. Nācās noskrūvēt nost aizmugurējus sliekšņus. Tomēr pēc pusstunda čakarēšanos, ar tās nolādētas gaismas aizturi, nekas tā arī nesanāca. (Kaut gan varēja vienkārši atslēgt releju un gaisma strādātu bez aiztures, bet baigi man iepatikās tā fiča:P) Tā arī atstāju ar 45 sekunžu aizturi. Pieslēdzu „durvju vadu” turpat zem aizmugurējiem sēdekļiem. Lai izvilkt vadu līdz paneļa nācās vēl arī priekšējus beņķus noņemt.:D Kad tas bija izdarīts, nu tad jau pats par sevīm uzprasās noņemt vēl centrālo konsoli (kur aizdedzes atslēga atrodas) un izņemt to paklāju ārā patīrīt, jo viņš bija baigi putekļains, gan arī zem tās konsoles arī jau 4utj ne kokvilna sāka parādīties:D:D Pluss tām vēl nolēmu paeksperimentēt un palaist lineāros vadus (no maģa uz pastūzēm) paralēli tunelim, uz kura stāv centrālā konsole, nevis kā iepriekš (sedanā) zem sliekšņiem. Tā salonā nepalika nekā, izņemot priekšējā paneļa un aizmugurējo sēdekļu augšējo daļu:P Paņemot paklāju ārā, atradu zem tās Vācu avīzi 1990.gada oktobra izlaidumu :D kā arī daudz vācu un Dāņu kapeikas. Viena monēta pat bija ar mašīnu viena gada izlaiduma :P Ā un vēl, Izmantojot šo iespēju, ka salons ir izārdīts, pievelku arī ručņiku, a to kad pārauju, tad gandrīz pa seju var trāpīt ar to :D
Tātad ar signalizāciju biju pabeidzis un paķēros klāt pie mūzikas instalācijas. Izvilku savu smuko 20mm2 plusa vadu. To gan atstāju bez izmaiņām – pie labā sliekšņa noliku. masu pieslēdzu zem aizmugurēja sēdekļa, tur kaut kas agrāk bija jau piesliegts, pat skrūvē tur bija, ar ko pieskrūvēt :D Un sāku likt atpakaļ salona daļas.
Tālāk, kaut kādi padomju laika Balupunkt skaļruņi, tika nomainīti uz Pioneer skaļruņiem.
Nu un beidzot, pēc pusotra mēneša guļošanas garāžā uz plauktas, ALPINE "galva" ieņēma savu vietu:)
Pagaidam tas būtu viss. Protams plāni ir daudz lielāki:P Tā kā To Be Continued...
Pagaidām izmaiņas paveiktas tikai elektrikas jomā. Vispirms sāku likt signalizāciju. Izjaucu tikai paneļa apakšējo daļu, domāju ka ar to pietiks. Pieslēdzot spriegumu signalizācijai gribēju pieslēgt uzreiz durvju pogas. Dēļ gaismas salonā (kura paliek vēl kādu laiku ieslēgtā stāvoklī, pēc durvju aizvēršanas) tas izrādījās ne visai viegli. Aizvērot durvis un ieslēdzot signalizāciju (pie tās nolādētas degošas salona gaismas) signalizācija man pieklājīgi pīkst, tipa „saimniek, durvis arī jātaisa ciet, kad aizej” :D Labi atstāju līdz labākiem laikiem :P Nākamā kārtā pieslēdzu imobilaizeri un aizdedzes signālu signalizācijai. Te viss ok. Tālāk centrālais. Oriģinālā bloks jau bija, tāpēc te nekas grūts nebija, tikai trīs vadu motora vietā jāuzliek piecu vadu motoru. „Skazano – sdelano” :D Tālāk pieskrūvēju un pieslēdzu sirēnu. Paralēli tam papētīju kruīza elektrisko daļu. Redzamās cilvēka iejaukšanas tām novērotas nebija, tāpēc pielaidu, ka tā daļa ir kārtībā (vēlāk izskaidrojās ka tā arī ir), tika pārbaudītas zem paneļa pedaļas datčiki, vakuuma trubas un savienojumi - arī ok. Zem kapota vakuum trubas atstāju vēlākajai pārbaudei. Tālāk piestiprināju un pieslēdzu zem kapota pogu signalizācijai. Palika man durvis un bagāžnieks. Nācās noņemt koka plauktus no bagāžnieka grīdas, lai nosekot bagāžnieka pogas vadam. Izrādījās, ka Zviedru konstruktori, pēc nesaprotamām domām, vadu no bagāžnieka pogas (kas atrodas tieši blakus bamperam, virsbūvē iekšā) gaismam un tagad arī signalizācijai, ir izvilkuši caur visu bagāžnieku, pa grīdu līdz aizmugurējiem sēdekļiem, kur zem tām tas vads pagriežas un nāk atpakaļ uz bagāžnieku pa bagāžnieka sienu :D (Tas gan man tā arī palika par noslēpumu „Kāpēc tā”, jo tāpat labi varēja laist kopā ar citiem vadiem pa īso ceļu, no pogas uzreiz aizmugurējā spārnā iekšā un pie lampiņas.) Tas bija nesaprotami, bet toties daudz vieglāk pieslēgties šīm vadam zem sēdekļiem un mazāk vadu jāvelk līdz signalizācijai:P Noņēmu aizmugurējo sēdekļu apakšējo daļu, lai nav jāceļ/jānolaiž katru reizi skraidot no bagāžnieka uz salonu. Pieslēdzu bagāžnieku. Pa to laiku strādājot, tika izdomātas un pārbaudītas dažas versijas, kā lai tomēr pieslēgt visas durvju pogas, lai tā gaisma, ar aizturi, neiespaidotu signalizāciju. Nekas noderīgs galvā neienāca, tāpēc tika izmantota signalizācijas iespēja aizturēt durvju pogu signālu uz 45 sekundēm. Lai labāk izprast tās gaismas relejas darbības principu (cerot, ka vēl kāds variants parādīsies) bija jātiek klāt tam relejam, kas atrodas turpat zem sēdekļiem, blakus APC blokam. Nācās noskrūvēt nost aizmugurējus sliekšņus. Tomēr pēc pusstunda čakarēšanos, ar tās nolādētas gaismas aizturi, nekas tā arī nesanāca. (Kaut gan varēja vienkārši atslēgt releju un gaisma strādātu bez aiztures, bet baigi man iepatikās tā fiča:P) Tā arī atstāju ar 45 sekunžu aizturi. Pieslēdzu „durvju vadu” turpat zem aizmugurējiem sēdekļiem. Lai izvilkt vadu līdz paneļa nācās vēl arī priekšējus beņķus noņemt.:D Kad tas bija izdarīts, nu tad jau pats par sevīm uzprasās noņemt vēl centrālo konsoli (kur aizdedzes atslēga atrodas) un izņemt to paklāju ārā patīrīt, jo viņš bija baigi putekļains, gan arī zem tās konsoles arī jau 4utj ne kokvilna sāka parādīties:D:D Pluss tām vēl nolēmu paeksperimentēt un palaist lineāros vadus (no maģa uz pastūzēm) paralēli tunelim, uz kura stāv centrālā konsole, nevis kā iepriekš (sedanā) zem sliekšņiem. Tā salonā nepalika nekā, izņemot priekšējā paneļa un aizmugurējo sēdekļu augšējo daļu:P Paņemot paklāju ārā, atradu zem tās Vācu avīzi 1990.gada oktobra izlaidumu :D kā arī daudz vācu un Dāņu kapeikas. Viena monēta pat bija ar mašīnu viena gada izlaiduma :P Ā un vēl, Izmantojot šo iespēju, ka salons ir izārdīts, pievelku arī ručņiku, a to kad pārauju, tad gandrīz pa seju var trāpīt ar to :D
Tātad ar signalizāciju biju pabeidzis un paķēros klāt pie mūzikas instalācijas. Izvilku savu smuko 20mm2 plusa vadu. To gan atstāju bez izmaiņām – pie labā sliekšņa noliku. masu pieslēdzu zem aizmugurēja sēdekļa, tur kaut kas agrāk bija jau piesliegts, pat skrūvē tur bija, ar ko pieskrūvēt :D Un sāku likt atpakaļ salona daļas.
Tālāk, kaut kādi padomju laika Balupunkt skaļruņi, tika nomainīti uz Pioneer skaļruņiem.
Nu un beidzot, pēc pusotra mēneša guļošanas garāžā uz plauktas, ALPINE "galva" ieņēma savu vietu:)
Pagaidam tas būtu viss. Protams plāni ir daudz lielāki:P Tā kā To Be Continued...
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Re:T16 Update
Gribēju ielikt tekstā bildes, bet nesanāca, te būs dažas:
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Re:T16 Update
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Re:T16 Update
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Re:T16 Update
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Re:T16 Update
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Re:T16 Update
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Re:T16 Update
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Re:T16 Update
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Re:T16 Update
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Re:T16 Update
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Re:T16 Update
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
- Nauris_t16
- Forums - otrās mājas
- Posts: 3418
- Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
- Location: Pārdaugava
Re:T16 Update
Lasīju, ka no sākuma tumbu piegādātājs saab bija sony. To nācās nomainīt, jo japāņu tumbas neturēja rokmūziku (runa iet par 80gadu sākumu) :laugh: Pēc tā piegādātājs itkā nomainījās uz clarion. Manējam priekšējā panelī bija no-name sabirušas papīra tumbas :laugh: Ieliku arī pioneer, tiesa gan nedaudz mazāka diametra. Man ar to skaņu pilnīgi pietiek. Tagad tik jānovērš aizmugurējo tumbu grabēšana. Zviedrijā nopirku pilnīgi jaunas oriģinālās - tās ies uz aizmuguri. Ko tu domā likt aizmugurē? Elipses?
900aero clubsport #8
Re:T16 Update
Man patīk šajās mašīnas, kad viss ir oriģināls, izņemot divas lietas: Jauda un mūzika:laugh: Personīgi man patīk, kad tādās mašīnās nevis maina dzinēju, bet pielabo ar visādiem ieplūdes/izplūdes kolektoru slīpēšanu un chiptūningiem, blow-offiem un t.t. Nu un protams mūzika:) Nezinu, kā citiem, bet man nepatīk oriģinālā mūzika mašīnās līdz kādam 2005.gadam. Vot tur jau sāk kaut kas "spēlēt" nevis čukstēt:laugh:
Uz aizmuguri man ir paredzētas Pioneer 4-ru dinamiku elipses:P (Tās viss ir tā ka man stāvēja uz sedāna) Bet te ir vairāk iespējas kur un kā instalēt mūziku. Vispār jau ir doma uz priekšu likt komponent-akustiku, mazus Pioneer + vēl domāju kādus pīkstuļus, uz aimuguri. Izrādījās, ka hetčbekam aizmugurē ir standarta vietas, kur to visu iespraust:cheer: Bet nu tas vēl pagaidam ir plānos. Varbūt vasarā, kad normālāka alga būs:laugh:
Klau Ziedoni, varbūt vari man kaut ko pastāstīt vairāk par blow-offu. Vai kādu linku, kur var palasīt kko? tas ir kur viņu labāk likt un tas viss pārējais..:huh:
Uz aizmuguri man ir paredzētas Pioneer 4-ru dinamiku elipses:P (Tās viss ir tā ka man stāvēja uz sedāna) Bet te ir vairāk iespējas kur un kā instalēt mūziku. Vispār jau ir doma uz priekšu likt komponent-akustiku, mazus Pioneer + vēl domāju kādus pīkstuļus, uz aimuguri. Izrādījās, ka hetčbekam aizmugurē ir standarta vietas, kur to visu iespraust:cheer: Bet nu tas vēl pagaidam ir plānos. Varbūt vasarā, kad normālāka alga būs:laugh:
Klau Ziedoni, varbūt vari man kaut ko pastāstīt vairāk par blow-offu. Vai kādu linku, kur var palasīt kko? tas ir kur viņu labāk likt un tas viss pārējais..:huh:
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Re:T16 Update
nafig? dēļ pssst ... skaņas? papildus jaudu jau viņš nedos.KoreFun wrote:... varbūt vari man kaut ko pastāstīt vairāk par blow-offu. Vai kādu linku, kur var palasīt kko? tas ir kur viņu labāk likt un tas viss pārējais..:huh:
Un pie tam, ja tomēr tādu liec, jāzin kādu, jo var izrādīties, ka tavs auto to nepanes (slāpst utt.).
MY 1968 SAAB 96, MY 1969 Sonett V4, MY 1970 99, MY 1988 c900 T16 airflow cabrio, MY 1992 c900 t16 cabrio, MY 1993 c900 T16 airflow 3-d
& Chevy 5,7
& Chevy 5,7