Gustava: Saab 900i sedan

Šī sadaļa domāta tam, lai jūs varētu iepazīstināt ar saviem auto projektiem un to norises gaitu.
Post Reply
User avatar
gustavs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2606
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:03 am
Location: Location

Gustava: Saab 900i sedan

Post by gustavs »

VIN: YS3AA45C4J7036979
Manufacturer: Saab Automobile AB
Product line: SAAB 900
Body type: 4-door Sedan
Gear box: 5-Speed Manual
Engine type: B201c
Model year: 1988
Assembly plant: Nystad, Finland
Serial number: 036979
Control symbol: Passed
SRS: none

Iesākumā bildes.

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image

Tiešām nezinu ar,ko,lai sāk,tapēc par nelielo haosu pirmajā postā būs jāpiedod! Nekad īsti neesmu apsvēris domu par topiku,projektu sadaļā,jo ir tikai viena asociācija-auto,kuriem kkas jūk, brūk un rūsē kā arī notiek cīņa ar dažāda veida vējdzirnavām, taču, vairākkārtīgu moderātora lūgumu nespēju igonrēt,tad nu lūdzu:
Meklēšana neilga divus gadus un tika skaidri apzinātas vēlmes,jo ticība par,to,ka 900c var būt ar negrabošu salonu, nesaplaisājušu priekšējo paneli un uz galvas nekrītošiem griestiem - saglabājās. Te nu viņš ir!
Visām ipriekšminētajām prasībām, līdztekus bija vēlme par absolūti plikas komplektācjas auto,kurš neatrodas kulta zenītā(melns 900og hečš),kuru nebūtu skārušas nepieredzējušu jaunekļu rokas un,kuram nav izpildīti kādi no jaudas palielināšanas trikiem! Respektīvi penžu auto.
Sedans,pirmkārt tapēc,ka patīk,otrkārt,jo virsbūve ir stingrāka kā hečam!
Protams,ka svarīgākais punkts bija par nevēlēšanos iesaistīties pretrūsas karā. Tika izpildīts ar uziviju.
Par auto:
Salons: svaigi pāršūti/pārlīmēti, katra 900/99 vadītāja sapnis. Darbs paveikts ar apskaužamu kvalitāti un acis aiz prieka asaro. Krēsli neizsēdēti,nesaplēsti. Panelis, bez tipiskajām plaisām. Nekas nečīkst un negrab. Jāatzīst,ka trokšņu līmenis ir krietni zemāks par 9k - neticami vai ne, bet kā jau teicu, es zināju,ka ir arī tādi 900og! Oem rādio-kas var būt labaks par to! Motora darbība arī ir knapi jaušama salonā.
Virsbūve: acīmredzot iepriekšējam saimniekam ir bijusi tādi pati alerģija pret rūsu kā man. Auto, kopš dzimšanas, pirms katras nesezonas ir apstrādāts ar vasku no apakšas, motortelpa(spārni) un grabažnieks. Kultūrslānis ir pamātīgs. Vēlāk iemetīšu kādu bildi. Lai nu kā sajūta ir ļoti patīkama,sirdi sildoša. Kopumā esmu apzinājis dažus nenozīmīgus rūsas aizmetņus,kuri tiks izskausti – jāatzīst,ka mazāk kā ex 9k.
Motors: strādā vienmērīgi un klusu. Būs gan jātiek skaidrībā ar karbūzi(Pieburg),kuram(iespējams) nav kkas ar pārplūdi līdz ar to ir neliels jaudas zudums, neliela degvielas noplūde un sajūta,ka pārlejās. Patēriņš – apm. 8L/100km.
Transmisija: viss kārtībā. Ātrumi slēdzas labi, kārba nav īzļurkāta. Iespējams,ka jāatgaiso sajūgs.
Piekare: nekas negrab, nečīkst. Strādā klusi un auto vadās super precīzi.
Elektronika: cik nu viņas,tur ir. Jāsakārto degvielas un temp rādītāji – abi rāda velns zin ko.

Uzlabojumi:
Šaubos,ka topiku regulāri turēšu up to date, jo plānots faktiski nav nekas. Tik daudz cik rūpīgi un skurplozi auto uzturēt labā stock stavoklī un noverst mazos defektus. Var jau būt,ka kaut kad sāks urdīt mazais tūneris un, sāks kko murgot par turbo motoru,jo baze taču ir izcila. Noteikti ziņošu.
Šaubos arī,ka auto tiks sēdināts. Varbūt, tiks uzliktas planākas mizas un lielaki ripuļi, bet,patreiz nav nedz vēlmes,nedz nepieciešamības pēc tā-tuvākajā laikā gan tie būs Sunburst r15,lai gan esošās OEM disku uzlikas liekas traki piedūrigas Kā jau minēju, auto vadāmībā ar esošo stock bāzi, pretstatā 9k ir kā diena pret nakti.
Varbūt kaut kad, cimdu nodalījumā tiks ieinstalēts kkāds disku atskaņotās un bagāžniekā ievietots (aktīvais/pasivais?) mazizmēra subis. Droši,ka,pasākums nebūs pirmās nepieciešamibas,jo oem radio un mono šarms paņem.
Tahometra instalācija tiks veikta kopā ar temp. un degvielas rādītāju remontu.
P.s
Gribiet labu auto, meklējiet to Somija. Tur ceļi,pretstatā Zviedrijai netiek sālīti tā kā šis punkts arā nospēlēja skanīgu noti auto meklejumos un blocket.se tika samēra ātri aizmirsts.
Neizsakāmi LIELS un publisks PALDIES Mārupes mafijai(žetons abiem-secīgi). Bez Jums man Ecu(smadzene) toč pārdegtu. Atzīmēsanas vērts fakts: abi mani Saab ir gadāti ar viena un tā paša cilvēka gādīgajām rokām, līdz ar to izpalika šaubu lēkmes/drudža!
Ja,ko esmu piemirsis vēlāk papildināšu kā Mr. Z. droši var palabot/papildināt.
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:Gustava: Saab 900i sedan

Post by Arnijs »

Apsveicu ar jaunieguvumu! izskatās lieliski! :)
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Gustava: Saab 900i sedan

Post by Nils »

Nu ko, trīs draugi, kuri pirms pāris gadiem iepazinās turot katrs savu 9k pie sāniem, beidzot, pilnā sastāvā ir iestūrējuši klasikas (vai kā mums te pieņemts - "īsto SAAB") lauciņā. :silly:
Jāatzīst, ka sajūta ir foršā, baigi foršā.
Atkāpei, pirmkārt ir prieks pašam par sevi, jo Ansis ir foršs, ļoti foršs.
Tad pēc ilgas smadzeņu skalošanas Edijam, kā arī pateicoties veiksmei un spontānai rīcībai arī viņš tika pie cienījama 900og, ko man visu laiku nez kāpēc gribās iesaukt par Filipu. :P
Un visbeidzot, Gustavs, ar šo bija vistrakāk, visu šo laiku es klausījos viņa murgus un idejas par to, ko ņemt sarkanā vietā, gan pirms, gan pēc tam, kad sarkanais tika pārdots. Brīžam man pat mati cēlās stāvus. :laugh: Labi, es drusku pārspīlēju, bet tikai drusku.
Un te nu viņš ir, prieks patiess.
Paldies arī Naurim un Normundam, man neko neatveda ( pagaidām :laugh: ), bet paldies, ka ieskalojāt Gustavu pareizajā gultnē, jo, ja nebūtu jūs, mazums tuvākā vai tālākā nākotnē, ziemas trasē, mums dekoratīvi līdzi grieztos kaut kāds Fiat's vai folkšu Polo! :woohoo:
Lai vai kā, viss ir labs, kas labi beidzas. :kiss:
Saab 900 Turbo '81
User avatar
gustavs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2606
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:03 am
Location: Location

Re:Gustava: Saab 900i sedan

Post by gustavs »

Stāstam par meklējumiem varētu veltīt atsevišķu topiku. Redz, nesauktu tos viss par maldu ceļiem. Mana lielākā problēma ir tā,ka man patīk autobūve kā tāda(ar nelieliem korejiešu izņēmumiem),jā, tajā skaitā pat tādi ļaužiem aizmirsti autobūves šedevri kā fiat coupe vai AR75. Aizspriedumu sērgu tīņa gados tiku veiksmīgi izlimojis un klape no acīm sen jau kā ir noņemtas iz sērijas bmw ūber alles vai tml dumības. Garlaicīgi būtu,ja visi brauktu ar Saab.
Pamata uzstādījums bija,kādu laiku pārvietot pakaļu ar kko ekonomisku , tādejādi aizbraucot līdz Saabam,kādu es no tiesas vēlos, bet ok, plāns tiks izpildīts apgrieztā secībā kārtējo reiz, jo pragmatisms manī nav īzteiktākā raksturiezīme.
Taisnības labad jāpiezīmē, ka frāze "īstais saab" nav ar vienlīdzības zīmi - turbo saab, jo par uzvārdiem t16/t8,svarīgāks ir kopējais auto stāvoklis/bāze,nevis skriešana ar pieri sienā.
Esmu gana rūsas apēdis ar bmw :laugh: - esmu,tur bijis un negribu atgriezties.
User avatar
gustavs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2606
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:03 am
Location: Location

Re:Gustava: Saab 900i sedan

Post by gustavs »

Paldies par apsveikumiem :)
User avatar
andrisem
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1284
Joined: Mon Oct 06, 2008 3:14 pm
Contact:

Re:Gustava: Saab 900i sedan

Post by andrisem »

Lai labi un ilgi ripo :)
SAAB 9-5 2.3T
SAAB 900 T8 Special
SAAB 900 2.1i
lablaiks
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 384
Joined: Tue Jan 15, 2008 2:18 am
Location: Lapmeþciems.

Re:Gustava: Saab 900i sedan

Post by lablaiks »

Hei! forši, apsveicu!!!
Par to pierburg karbuli, ja ir šāds patēºiņš, tad jau tur visam vajadzētu būt kārtība, bet jebkurā gadījumā derētu to pārskatīt, membrānas, dīzes utt. Nu bet to tad jau Tev zināmie speci klātbūtnē izčekos.
Veiksmi!
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Gustava: Saab 900i sedan

Post by Nauris_t16 »

lablaiks wrote:Hei! forši, apsveicu!!!
Par to pierburg karbuli, ja ir šāds patēºiņš, tad jau tur visam vajadzētu būt kārtība, bet jebkurā gadījumā derētu to pārskatīt, membrānas, dīzes utt. Nu bet to tad jau Tev zināmie speci klātbūtnē izčekos.
Veiksmi!
Man nav pieejama Pierburg specene, tas ir, regulējuma dati. Vai tu vari ar ko tādu palīdzēt? :)
900aero clubsport #8
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Gustava: Saab 900i sedan

Post by edijs »

Riktīgi sveicu vēlreiz! :) Grūti apstāstīt, bet kaut kādā ziņā prieks par tavu jauno auto tāds, it kā pats būtu sev nopircis. Laikam jau tāpēc, ka tieši šis modelis laikam ir kļuvis par manu favorītu no veco Saabu variantiem. Vismaz šobrīd. Vēl nesen es teicu, ka favorīts ir 90`tais, jo man patīk 99 purniņš un patīk 900tā sedana dupsis. Tagad, nopērkot to Amerikāni (vai kā Nils saka - Filipu), ir nākusi apskaidrība, ka flatfront 900tais, sedans un tieši ar četrām durvīm ir tas, kas man patīk visvairāk. Jā, nav tik sportiski, kā kupeja. Bet es laikam esmu maķenīt ārā no tā vecuma, man vairs neprasās sportisku kupeju. Jā, un 90tais man joprojām patīk, bet 900`tajā es iekšā jūtos labāk. Te gan arī jāsaka, ka nemaz ne tik sen es nespēju sevi iekš 900og iztēloties, tas panelis likās neglīts, salīdzinot ar foršo 9k lidmašīnas paneli, utt. (Tāpat man joprojām ir antipātija pret 9-3 paneli, salīdzinot ar 9-5.). Taču kā izrādas, braucot jau nav tik daudz laika pētīt to paneli. :) Kas nozīmē, ka ļoti iespējams es pie 90`tā stūres ātri vien aprastu ar sajūtām iekšpusē un ar laiku saukto to par labāko auto ever.

Klausies, brauc rīt ciemos! Uztaisīsim pļavā bildi ar trīs 900og. Tas nekas, ka Anša saimnieks nav, galvenais, ka Ansis pats ir te. :D
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
User avatar
gustavs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2606
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:03 am
Location: Location

Re:Gustava: Saab 900i sedan

Post by gustavs »

Būs neliela fotosesija, bet Zaķusalā tipa "remember the times" http://fotki.lv/lv/Justas9/comments-25627497/ !
Protams,ka vajag arī 90 :) ! Pats jau atbildēji, neba liksies labākais, bet būs kā reiz,tas kas vajadzīgs vai iztrūkst konkrētajā nedēļas dienā.

Paldies,lablaiks un edij :) !

Ak,jā - piemirsu. Punkts par vēlmi pēc "full service history" arī tikai izpildīts!
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Gustava: Saab 900i sedan

Post by Nils »

Es nekā nevaru pierast pie tavas jaunās profila bildes. :laugh:
Atdod sarkano!!! :evil:

Un bildējamies, kad esmu LV, nebūs te nekāda darīšana bez manis. :P
Saab 900 Turbo '81
User avatar
edijs
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 5114
Joined: Wed Jan 16, 2008 8:03 am
Location: Riga
Contact:

Re:Gustava: Saab 900i sedan

Post by edijs »

Ok, Zaķusalā. "Remember the times". :D Eh, būs feini saskrieties trim 900og, sapīpēt. :D Pie tam, es ticu, ka agrāk vai vēlāk mūsu sētā ieripos vēl vismaz viens vecais Saabs. Jo šis "amerikānis" tomēr tak skaitās Agneses auto, bet man vajag savu. :D Skatos uz šo pašu virsbūvi, taču gribētos tomēr T16, ja reiz tas kļūs par manu vienīgo vasaras braucamo un no 9000 Aero es šķiros. Bet nav tā, ka ne-turbo kategorisks nē - vienkārši tad 9k visdrīzāk tiks saglabāts reizēm, kad gribās pamizot. Tirgot man viņu tāpat nav jēgas. Nu jā, un vēl jau vajag ziemas auto, tāpēc es ļoti kārtīgi piedomāšu pie tā, lai līdz nākamai ziemai tiktu pie kāda 99/90/900 tieši ziemas vajadzībām. T.i. - bez īpašām prasībām, ka tik kust uz priekšu un nav žēl.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
lablaiks
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 384
Joined: Tue Jan 15, 2008 2:18 am
Location: Lapmeþciems.

Re:Gustava: Saab 900i sedan

Post by lablaiks »

ziedoniz wrote:


Man nav pieejama Pierburg specene, tas ir, regulējuma dati. Vai tu vari ar ko tādu palīdzēt? :)[/quote]


Vajadzētu būt tai Haynes manuāli SAAB 900 līdz 1987g mīkstajos vākos, kuru Tev kaut kad iedevu, tur bija par Pierburg karbuli , Bentley manuālī par 8vārstniekiem karbuļi nav vispār. Cik atceros no meistaru izteikumiem, ka Pierburg vismaz esot normāls karbulis ,salīdzinot ar Zenith-Stromberg, esot paredzamāks un nav tik čakarīga regulēšana.
User avatar
Nauris_t16
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3418
Joined: Thu Aug 30, 2007 12:55 pm
Location: Pārdaugava

Re:Gustava: Saab 900i sedan

Post by Nauris_t16 »

lablaiks wrote:
Vajadzētu būt tai Haynes manuāli SAAB 900 līdz 1987g mīkstajos vākos, kuru Tev kaut kad iedevu, tur bija par Pierburg karbuli , Bentley manuālī par 8vārstniekiem karbuļi nav vispār. Cik atceros no meistaru izteikumiem, ka Pierburg vismaz esot normāls karbulis ,salīdzinot ar Zenith-Stromberg, esot paredzamāks un nav tik čakarīga regulēšana.
Ok, uzmetīšu vēl aci, bet šodien, uz ātro skatoties, īsti neatradu. Bet nu iepriecināji ar to, ka normālāks :)
900aero clubsport #8
User avatar
mixeris
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4125
Joined: Mon Jan 14, 2008 4:47 pm
Location: Rīga, Latvia

Re:Gustava: Saab 900i sedan

Post by mixeris »

Apsveicu Gustav :)
Lai labi ripo un, lai Ziedoniz nebesās daudz :D

Un kopš kura laika tad Pierburgs būtu tik daudz labāks par Zenith vai Stromberg? :)
Princips tāds pats :)
Post Reply