Nu bet tieši tāpēc jau arī ir pretrunīgs - cilvēks apgalvo, ka ir izturīga un ieguldījumus neprasa un tai pat laikā var viegli salasīt 100 Ls gadā.lawyer wrote:[b]envoy wrote:Drusku tāds pretrunīgs teikums sanāca... :)eriks1531 wrote:Tieši ritošā daļa 9-5 ir samērā izturīga, lielus ieguldījumus neprasa, taču 100 ls gadā var viegli savākties.
[/b]
Nemaz ar nav pretrunīgs - Maini vienu lodbalstu un ~ LVL 100 uzreiz ir prom no Tava maka, bet vēl jau ir citas sviras un vesels lērums bukšu, kuras mūsu ceļos regulāri plīst, kā arī amortizatori un to atbalsta gultņi arī mēdz izbeigties ;)
Protams, ir cilvēki, kas brauc tāpat - pfg, ka visa piekare žļerkst, jo lielāka daļa bukšu ir lupatās :dry:
SAAB 93 2008 un 95 03-08 iegādes jaut.
Re:SAAB 93 2008 un 95 03-08 iegādes jaut.
Saab 9-5 1.9 TiD Hirsch powered by ArTEH
Re:SAAB 93 2008 un 95 03-08 iegādes jaut.
Pag, 100Ls par ritošo gadā ir daudz?! :huh: :dry: :ohmy:envoy wrote:lawyer wrote:Nu bet tieši tāpēc jau arī ir pretrunīgs - cilvēks apgalvo, ka ir izturīga un ieguldījumus neprasa un tai pat laikā var viegli salasīt 100 Ls gadā.[b]envoy wrote: Drusku tāds pretrunīgs teikums sanāca... :)
[/b]
Nemaz ar nav pretrunīgs - Maini vienu lodbalstu un ~ LVL 100 uzreiz ir prom no Tava maka, bet vēl jau ir citas sviras un vesels lērums bukšu, kuras mūsu ceļos regulāri plīst, kā arī amortizatori un to atbalsta gultņi arī mēdz izbeigties ;)
Protams, ir cilvēki, kas brauc tāpat - pfg, ka visa piekare žļerkst, jo lielāka daļa bukšu ir lupatās :dry:
Re:SAAB 93 2008 un 95 03-08 iegādes jaut.
Nu, vispār jau gads ir nekorekta mērvienība. Vai tas ir daudz vai maz, atkarīgs no nobraukuma. Ja pie mana nobraukuma būtu jāieliek 100Ls tikai piekarē pa gadu, tas būtu daudz.
Saab 9-5 1.9 TiD Hirsch powered by ArTEH
Re:SAAB 93 2008 un 95 03-08 iegādes jaut.
Man praktiski katrā piekares remontā savācas tuvu 100 LVL, citreiz vairāk, un tas ir vismaz divreiz gadā, braucu līdz šim ap 20k km gadā... Turklāt, 9-5 bukšu un citu piekares detaļu ir vairāk un droši vien tās arī ir dārgākas nekā manam 9-3og ;)envoy wrote:Nu, vispār jau gads ir nekorekta mērvienība. Vai tas ir daudz vai maz, atkarīgs no nobraukuma. Ja pie mana nobraukuma būtu jāieliek 100Ls tikai piekarē pa gadu, tas būtu daudz.
Un es neuzskatu, ka tas ir daudz... Piemēram, tāda paša vecuma A4 vispār par to pat daļiņu no lodbalsta iegādāt nevar :blink:
Live as you should die tomorrow, learn as you would live forever
Re:SAAB 93 2008 un 95 03-08 iegādes jaut.
OK, varbūt neveikla teikuma konstrukcija sanāca.Nu bet tieši tāpēc jau arī ir pretrunīgs - cilvēks apgalvo, ka ir izturīga un ieguldījumus neprasa un tai pat laikā var viegli salasīt 100 Ls gadā.
Vai tiešām 100Ls gadā par ritošo būtu dārgi ? Mašīnu nomazgāt noteikti arī ir dārgi ? ;)
Re:SAAB 93 2008 un 95 03-08 iegādes jaut.
kads te offtopics.. es joprojam nesaprotu... tad sanak ka man SAABs slauks macinju tukshu ?!
2007 SAAB 9-5 2.3 Aero AT
Re:SAAB 93 2008 un 95 03-08 iegādes jaut.
Tas atkarīgs no tā, cik pilns Tev tas maciņš. :D
Saab 9-5 1.9 TiD Hirsch powered by ArTEH
Re:SAAB 93 2008 un 95 03-08 iegādes jaut.
Nebūs lētāk par Mazdu. 300 Ls gadā būs minimums. Braucu 20k gadā, man sanāk vairāk. Toties nerūsēs :)griffin wrote:kads te offtopics.. es joprojam nesaprotu... tad sanak ka man SAABs slauks macinju tukshu ?!
Re:SAAB 93 2008 un 95 03-08 iegādes jaut.
Mazda 3 05.. gada.. sanak ap 300. bez officiala servisa apkopes.
Man gan patiktos lai var vienkari braukt un nekadu problemu, ka jaunam auto.
Man gan patiktos lai var vienkari braukt un nekadu problemu, ka jaunam auto.
2007 SAAB 9-5 2.3 Aero AT
Re:SAAB 93 2008 un 95 03-08 iegādes jaut.
Tāds nedaudz jocīgs jautājums. Auto tev ir, vai ir bijis, bet jautājumi it kā brauktu ar velopēdu. Protams ka slauks, jebkurš autiņš slauks. Ja tu neesi taksists un neplāno ar autiņu maciņu papildināt.griffin wrote:kads te offtopics.. es joprojam nesaprotu... tad sanak ka man SAABs slauks macinju tukshu ?!
Pareizāk būtu jautāt vai slauks vairāk par līdzīgas klases autiņu (mazda3 nav ne tuvu 9-5). Man domāt ka nē. Bet lietots auto tā ir loterija, cik cilvēki tik dažādas pieredzes.
Sāc uzdot konkrētākus jautājums - par patēriņu, par apkopju izmaksām, par tipiskākām problēmām un to izmaksām.
Volvo XC90, A/T, 2006
9-3, Sport Estate, A/T, 2008
9-3, Sport Estate, A/T, 2008
Re:SAAB 93 2008 un 95 03-08 iegādes jaut.
Kā noveiksies, varbūt mazāk un varbūt arī vairāk. Labāk divos vārdos padalies, kas ietilpst tajos 300 ls?eriks1531 wrote:griffin wrote:
Nebūs lētāk par Mazdu. 300 Ls gadā būs minimums. Braucu 20k gadā, man sanāk vairāk. Toties nerūsēs :)
Volvo XC90, A/T, 2006
9-3, Sport Estate, A/T, 2008
9-3, Sport Estate, A/T, 2008
Re:SAAB 93 2008 un 95 03-08 iegādes jaut.
Kuram gan nepatiktos...griffin wrote:
Man gan patiktos lai var vienkari braukt un nekadu problemu, ka jaunam auto.
Sāksim ar to, ka visu šito aprēķinu štelli var sadalīt vairākās daļās.
Pirmkārt - pats auto. Jo advancētāks, sarežģītāks, komfortablāks, jo vairāk kam plīst, jo dārgāk viss tas maksā un SAAB ir tieši tāds, salīdzinoši pret lielāko daļu auto. Ja nekā nav - nav arī kam plīst.
Otrkārt - nobraukums. Viens gadā nobrauc 5000km, cits 50000km. Attiecīgi arī izmaksas.
Treškārt - pats braucējs. Cik pareizi, saudzīgi, izprotoši attiecas pret auto un tehniskajiem procesiem.
Ceturtkārt - lietoti auto ir dažādā tehniskā stāvoklī. Vieniem būs paveicies ar iepriekšējo saimnieku, citam nē. (Šo punktu daudzmaz var prognozēt ar diagnostiku)
Piektkārt - kādas detaļas un materiālus lietosi ekspuatācijā.
Vai pirksi ķīniešu Vanli riepas, liesi lētāko pieejamo eļļu, liksi piekarē lētās bukses un bremžu klučus, vai visu to darīsi kvalitatīvi, bet par 3x lielākām naudām, vai arī..... nedarīsi neko un brauksi, kamēr auto no viena gala sāks jukt ārā!
Kā redzi - sasummējot šos faktorus, ekspluatācijas izmaksas viena modeļa ietvaros var svārstīties n-tās reizes. Tātad nav iespējams runāt par KONKRĒTĀM izmaksām KONKRĒTAM auto. Var vienīgi paņemt vidējo statistisko griezumu un pieņemt, ka tas tā ir.
No sava piemēra: Pa trim gadiem sava 9-3 uzturēšanai varbūt būšu iztērējis ~ 500Ls (neskaitot izvirtības, bez kurām mierīgi varēju iztikt). Ideāls auto, vai ne? ;)
BET... Nopērkot, pirmās investīcijas (savedot visu kārtībā)sastādīja ~ 4000Ls. Tātad - pa trim gadiem - ~ 4500Ls
Bezmaz vai jākaras! :D
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Re:SAAB 93 2008 un 95 03-08 iegādes jaut.
Mjā, lasu un prātoju... svaiga mazda, pieci gadi, pa šo laiku 1500 lati apkopēs. Un mūsu sētā mītošais bavārietis, arī nupat pieci gadi apritējuši, 150k saskrējušies, un, phuphuphu, neviena ciparu izteiksmē galvu reibinoša remonta, neskaitot bremžu disku / kluču maiņu un vienu šarnīru, eļļas un citi šķidrumi. Protams, cena bembulim, salīdzinot ar mazdu, reizi divi, daļa no tās par bļembu priekšā, taču reizēm šķiet, ka skopais tik tiešām maksā divreiz - respektīvi tie lētie auto nebūt tik lēti uzturēšanā ilgtermiņā nesanāk. Kopumā lētāk, bet nervus un laiku jau reti kurš pierēķina. :)
Par detaļu cenu atšķirību - tikko nomainīju Hiršmobīlim to gumijoto figņu, kas savieno ātrumkloķa stieni un kārbu. Uzliku Scantech režojumu, nepilnus 7 latus samaksāju. Tagad skatos to Skandix http://www.skandix.de/en/spare-parts/dr ... kage/1300/ ohohooo, 27 eiro par aftermarketu, 75 eiro par OEM. Nu nez, tas Scantech tirgotais ražojums neizskatījās tik sūdīgs, lai nenovilktu vismaz gadu, taču dzīvosim, redzēsim. Un secinājums tāds - vienu un to pašu lietu "konkrētam modelim" var salabot par stipri atšķirīgām summām. Protams, jāparēķina gan līdzi, vai pats lētākais risinājums būs lētākais arī ilgtermiņā.
Par detaļu cenu atšķirību - tikko nomainīju Hiršmobīlim to gumijoto figņu, kas savieno ātrumkloķa stieni un kārbu. Uzliku Scantech režojumu, nepilnus 7 latus samaksāju. Tagad skatos to Skandix http://www.skandix.de/en/spare-parts/dr ... kage/1300/ ohohooo, 27 eiro par aftermarketu, 75 eiro par OEM. Nu nez, tas Scantech tirgotais ražojums neizskatījās tik sūdīgs, lai nenovilktu vismaz gadu, taču dzīvosim, redzēsim. Un secinājums tāds - vienu un to pašu lietu "konkrētam modelim" var salabot par stipri atšķirīgām summām. Protams, jāparēķina gan līdzi, vai pats lētākais risinājums būs lētākais arī ilgtermiņā.
Saab 900OG T8 '84., Saab 9000 Aero Maptun Stage 3, Saab 9000 Aero Hirsch Performance Stage 1
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Saab 9000 rezerves daļas - http://9000.lv/ - 26 316 361
Re:SAAB 93 2008 un 95 03-08 iegādes jaut.
Mutere jau trešo gadu brauc ar 2007 gada KIA, ieguldīts tikai elļas un riepu maiņā!
Garantija spēkā līdz 2014 (7 gadi). Vot tas ir lēts budžeta auto. :-)
Bet SAAB komforts prasa savu. :laugh:
Garantija spēkā līdz 2014 (7 gadi). Vot tas ir lēts budžeta auto. :-)
Bet SAAB komforts prasa savu. :laugh:
Re:SAAB 93 2008 un 95 03-08 iegādes jaut.
Lets, budžeta auto...elmo wrote:Mutere jau trešo gadu brauc ar 2007 gada KIA, ieguldīts tikai elļas un riepu maiņā!
Garantija spēkā līdz 2014 (7 gadi). Vot tas ir lēts budžeta auto. :-)
Bet SAAB komforts prasa savu. :laugh:
Nu ņemam un paskaitam!
Cik iegādes cena?
Cik eļļas maiņa?
Cik maksā obligātā apkope?
Cik patēriņš?
Cik kasko?
Tagad noliec pretī savu auto ja to būtu trīs gadus atpakaļ jāiegādājas un uzreiz uzliekot gāzi.
Kas sanāk?
Šos pasus aprēķinus ieteiktu arī topika autoram izveikt attiecībā uz bijušo mazdu un nākamo auto, jo ja svarīgi ir lētums kopumā teiksim piecgades mērogos, bet pilnīgi po cik iegādes cena tad 2008 9-3 būs neslikta izvēle, bet ja interesē kopumā par minimumu iegūt maksimumu tad 9-5 2002-briļainajam būs labāka izvēle. Ja domājam ka var kādu kompromisu pielaist ekonomijas labā tad 9-3 Aero pirmās pāaudzes būs visprecīzākais trapijums.
Kgan kopumā ja nopietni pieiet atbildei tad rodās sajūta, ka topika autors nav sēdējis ne 9-3ss ne 9-5, jo tie auto ir kardināli dažādi- tas kuram patīk 9-5 iekāpis 9-3ss saviebs seju un uzreiz izkāps ārā, bet tas kuram patīk 9-3ss tieši topašu izdarīs iesēdies un izbraucis ar 9-5.
9-3ss tomer ir tuvāks hothach filozofijai kad stils un spridzeklīgums nomāc materiālu kvalitati, komfortu, nepārtraukti tur tevi kontaktā ar apkārtējo pasauli, bet 9-5 tomēr ir tāds smagnējs un komfortabls GT kura galvenais uzdevums ir radīt apkārt vadītājam klusu un mierīgu pasauli nogadājot šo pasauli jebkurā punkta raiti un bez stresa.