900ng bremžu disku un uzliku maiņa


zotovs
Jauniņais
Jauniņais
Posts: 12
Joined: Mon Feb 27, 2012 2:10 am

900ng bremžu disku un uzliku maiņa

Post by zotovs »

Amatiera- automehāniķa stāsts par pirmo pieredzi bremžu mainīšanā.

Šodien iemēģināju roku Saab 900se 2.0 turbo(1995) aizmugurējo bremžu disku un bremžu uzliku nomaiņā.
Iepriekš sameklējis vajadzīgo informāciju un izpētījis ap ko lieta grozās, nospriedu, ka nekam sarežģītam tur nevajadzētu būt, bet izmēģinot to praksē saskāros ar dažām problēmām. Tāpēc nāksies prasīt padomu arī šeit.

Vispirms aizbraucu uz vietējo Bauskas šrotu painteresēties pa cik un kādi pieejami bremžu diski- kā jau biju paredzējis konkrētajam modelim diski neatradās, bet kā alternatīvu man piedāvāja praktiski nenodilušus Opel Vectra B - teica, ka vajadzētu derēt. Biju patīkami pārsteigts par cenu un nopirku abus pa 10Ls.

Tad devos uz autoveikalu pēc bremžu uzlikām- arī tur mani pārsteidza cena (līdz šim biju domājis, ka šīs visas lietas ir padārgas)tur tās bija pieejamas sākot jau no 6Ls par komplektu, bet pakonsultējoties ar pārdevēju, bremžu uzlikas nopirku pa 12Ls.

Vēlāk, ķeroties pie nomaiņas, sekoja pirmais nepatīkamais pārsteigums. Noskrūvējot riteni, secināju, ka Vectras bremžu disks tik vienkārši vis nederēs- skrūvju vietas ir tādas pašas, tomēr atšķiras diska ārējais diametrs.(Opelim tas ir 286mm, Saabam 260mm). Nācās braukt pie virpotāja, kurš pa 5Ls diskus novirpoja vajadzīgajā diametrā.

Ilgi internetā meklēju kādu Saab 900ng uzbūves manuāli , bet bezmaksas versijas tā arī neatradu. Bet beigās esmu ticis pie noderīgas programmatūras datoram Saab WIS(workshop information system), kur ievadot VIN kodu no automašīnas tehniskās pases var atrast detalizētu informāciju par konkrētā modeļa konkrētajām detaļām un to montāžu.

Šajā gadījumā, sekojot norādījumiem, ķēros pie disku mainīšanas.
Vispirms bija jātiek galā ar bremžu suporta noņemšanu- pret ko jau pašā sākumā arī atdūros. Abas galvenās stiprinājuma skrūves bija pamatīgi ierūsējušas un pret to nelīdzēja nekādi ierūsējušo skrūvju atkodēji. Nesekmīgi ar tām nocīnījies mēģināju citus variantus- šajā gadījumā- cits variants- bija paša suporta atdalīšana, kurš bija saskrūvēts ar četrām skrūvēm. Tās padevās diezgan labi, bet to atverot, protams iztecēja zināms bremžu eļļas daudzums. Neveiksmīgi arī sanāca ar vēl kādas skrūves atskrūvēšanu- (skrūve laikam paredzēta atgaisošanai) mēģinot to atskrūvēt, tā nolūza- tagad īsti nezinu ko ar to darīt. Itkā ārā nekas netek, bet rēķinoties ar to, ka pēc suporta atjaukšanas bremzes tomēr nāksies gaisot- būs kaut ko jādomā... Tā, ka īsti labi nav.

Pateicoties suporta atdalīšanai, arī bremžu uzliku nomaiņa bija ļoti vienkārša- atlika vien noņemt no tapām pirmo uzliku, tad noņemt veco bremžu disku, tad noņemt veco uzliku, uzlikt jauno, uzlikt jauno disku, otru jauno uzliku un suportu varēja saskrūvēt atpakaļ kopā.
Vēlviena neliela problēma, ar kuru nebiju rēķinājies, bija ar jaunā diska uzlikšanu, jo arī stāvbremžu kluči bija piediluši un attiecīgi pieregulējušies pie vecā diska. Bet mazliet papētot atradu kur tos diezgan vienkārši var pieregulēt.
Kaut kā tā, ne pēc vispareizākajām instrukcijām, biju ticis galā ar vienas puses diska un uzliku nomaiņu.

Otrā pusē suporta galvenās stiprinājuma skrūves kaut kā veiksmīgi padevās un diska nomaiņa izdevās, kā pēc norādītās instrukcijas.
Šoreiz problēma radās ar uzliku nomaiņu. Instrukcijā uzliku nostiprināmās tapas diemžēl nav izkustināmas nedz ar raušanu, ne sišanu, vai kā citādi. Varbūt ir kāds specifisks veids, kā tās tiek izkustinātas?
Image
Pagaidām vienā pusē atstāju tās pašas vecās uzlikas, kuras protams funkcionē, bet to tā noteikti neatstāšu, jo drīzumā jāiet skate.
Tā kā šoreiz nelīdzēs arī suporta atjaukšana, kā to darīju iepriekš, jo suporta skrūves arī nav izkustināmas, tad pašlaik apsveru iespēju šīs tapas brutāli izurbt ārā un ielikt to vietā kaut ko citu.
Pilnīga tumša bilde man pagaidām ir arī tā bremžu atgaisošana- šķiet, ka arī mēģinot kustināt to otru atgaisošanas skrūvi, tā visdrīzāk nolūzīs.

Tātad, šo visu veicot, man ir radušies jautājumi:
Kā varētu dabūt ārā tās bremžu uzliku tapas?
Kas notiek, ja bremzes vispār netiek atgaisotas- ko tas ietekmē?
Vai drīkst vienā pusē uzlikas nenomainīt, ja tās ir tikai daži milimetri plānākas par jaunajām?
User avatar
andrisem
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1284
Joined: Mon Oct 06, 2008 3:14 pm
Contact:

Re:900ng bremžu disku un uzliku maiņa

Post by andrisem »

Par padsmit latiem jau var nopirkt kautvai Grosauto bez atlaides kautkādus bremžu diskus pareizā izmērā. Priekškam ņemt kautkādus nepareiza izmēra un virpot ?

Bremžu klučus bez atlaides var atrast sākot ar 10Ls un pat lētāk šim modelim.

Neatgaisojot bremzes iegūsi atsperīgu bremžu pedāli un sliktu bremzēšanu.
Atgaisot bremzes var vienkārši viens pats ar pudeli un šļauku.

Drīksti darīt visu ko gribi ar savu auto:) Es gan, ja liktu jaunus diskus, liktu arī jaunus klučus it īpaši, ja jau tie maksā tik lēti. Bet, ja budžets spiež, tad vari arī atstāt vecos, bet iespējams būs sliktāka bremzēšana vienā pusē, kamēr piedils vecie kluči un būs dažādi disku nodilumi un dažādā laikā nākamreiz kluči nodils. Varbūt palaidīsi garām un viena puse jau grauzīsies diskā bleķis pret bleķi, kamēr otrā pusē vēl būs ok.

Tapas izsist vari ar kādu metāla stieni vai apaļu meiseli.

Te arī atradīsi, kā ko darīt:

http://www.thesaabsite.com/Saab%20900-9 ... cement.htm
SAAB 9-5 2.3T
SAAB 900 T8 Special
SAAB 900 2.1i
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:900ng bremžu disku un uzliku maiņa

Post by Gregers »

Šoreiz laikam spēšu atturēties no negatīviem komentāriem un tikai piebildīšu, ka JAUNU bremžu disku un kluču komplekts VISIEM 4 ratiem no normāla ražotāja ar nomaiņu maksā nepilnus 60 LVL!!!
Psc! :S

Pa tēmu runājot- pamēģini ieēdušās skrūves uzkarsēt
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7731
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:900ng bremžu disku un uzliku maiņa

Post by KoreFun »

Man ir lieka suporta puse, ja vajag. Ja nemaldos, tad iekšēja, ar atgaisošanas puļķa vietu.
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
zotovs
Jauniņais
Jauniņais
Posts: 12
Joined: Mon Feb 27, 2012 2:10 am

Re:900ng bremžu disku un uzliku maiņa

Post by zotovs »

Paldies, par atbildēm.
Diskus vispirms meklēju šrotā, jo tie, manuprāt, ir un paliek tikai dzelzsgabals. Šajā gadījumā izdevās dabūt tādus, kuri praktiski nemaz nav diluši- Bauskā jaunus man piedāvāja pasūtīt par ~40LS par abiem, šrotā dabūju pa abus pa 10Ls. Tikai šoreiz nenoveicās ar to, ka paņēmu no Vectras un tāpēc nācās virpot. Mazliet neērtības tas radīja, bet beigās ar diskiem jau viss ir kārtībā un uz tiem esmu ieekonomējis vismaz 20Ls.

Arī ar bremžu uzlikām, kā tādām, nav problēmu. Kā jau minēju, tās nopirku visas jaunas, tikai vienā pusē neizdodas nomainīt, jo tapas nav izkustināmas. Iedomājos, ka varbūt tur ir kāds īpašs veids, kā viņas jāizņem- manā gadījumā ar parastu meiseli neizdevās. Cik skatījos, nekādu sprostgredzenu arī tur nebija.

Bet nu, skatoties pēc tās bildes, kas linkā, saprotu ka vajadzētu nākt ārā ar parastu izsišanu. Mēģināšu vēl.
zotovs
Jauniņais
Jauniņais
Posts: 12
Joined: Mon Feb 27, 2012 2:10 am

Re:900ng bremžu disku un uzliku maiņa

Post by zotovs »

Paldies, diemžēl esmu Bauskā- tāpēc, ja vajadzēs, vispirms meklēšu kaut kur tepat uz vietas.
zotovs
Jauniņais
Jauniņais
Posts: 12
Joined: Mon Feb 27, 2012 2:10 am

Re:900ng bremžu disku un uzliku maiņa

Post by zotovs »

Nepilnus 60Ls ar nomaiņu? Kur?
Ja tas tā būtu, tad es noteikti to pats nedarītu.

VisLĒTĀKAIS aizmugures disks maksā 16.60 (pie piegādātāja) http://www.autospares.lv/search.html?ar ... ode=A1&g=1
VisLĒTĀKAIS priekšējais disks maksā 26.58 http://www.autospares.lv/search.html?ar ... ode=A1&g=1
+ vēl bremžu uzlikas visiem četriem sanāktu uz 20Ls

Tas jau sanāk ~100Ls bez veikala uzcenojuma
+nomaiņa kādi 40Ls vismaz kādā Bauskas lētajā servisā.


Gregers wrote:Šoreiz laikam spēšu atturēties no negatīviem komentāriem un tikai piebildīšu, ka JAUNU bremžu disku un kluču komplekts VISIEM 4 ratiem no normāla ražotāja ar nomaiņu maksā nepilnus 60 LVL!!!
Psc! :S

Pa tēmu runājot- pamēģini ieēdušās skrūves uzkarsēt
User avatar
andrisem
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1284
Joined: Mon Oct 06, 2008 3:14 pm
Contact:

Re:900ng bremžu disku un uzliku maiņa

Post by andrisem »

Neaizmirsti iztīrīt un pareizi saeļļot visu, lai labi bremzējas un nākamreiz vari vaļā dabūt. Vadīklām bija savas smēres, vara smēre skrūvēm un bremžu tīrītājs, lai notīrītu diskus.
SAAB 9-5 2.3T
SAAB 900 T8 Special
SAAB 900 2.1i
User avatar
uculs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2124
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:44 am

Re:900ng bremžu disku un uzliku maiņa

Post by uculs »

Diskus vispirms meklēju šrotā, jo tie, manuprāt, ir un paliek tikai dzelzsgabals.
Nu par šito tev pilnīgi nav taisnība. Lai arī tas ir dzelsgabals, tomēt tie dzelzs gabali kombinācijā ar klučiem atšķiras kā diena pret nakti.
User avatar
Tunnel
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 266
Joined: Sat Jan 07, 2012 11:34 pm
Location: Norge
Contact:

Re:900ng bremžu disku un uzliku maiņa

Post by Tunnel »

Es juulijaa sitam visam izgaaju cauri., tik nesaprotu kaapeec vajadzeeja daliit suportu... Tapas uzsildot un tad sapuusot ar WD40 loti gliiti iznaaca laukaa...
Man nav laika ienīst cilvēkus, kuri ienīst mani, jo esmu pārāk aizņemts mīlot cilvēkus, kuri mīl mani...
zotovs
Jauniņais
Jauniņais
Posts: 12
Joined: Mon Feb 27, 2012 2:10 am

Re:900ng bremžu disku un uzliku maiņa

Post by zotovs »

Paldies visiem par padomiem!
Šodien ar neatlaidību tapas izdevās izsist un nomainīt uzlikas. Šķiet, ka viss ok.
Suportu, kuram nolauzu atgaisošanas skrūvi izdevās atgaisot netradicionālā veidā- mazliet palaidu vaļā suporta augšējās divas skrūves, tad palūdzu, lai paziņa nospiež bremzes un patur, kamēr pievelku atkal ciet- izspriedām, ka tādā veidā tam gaisam vajadzētu iznākt ārā no sistēmas.
Kādu nedēļu tagad pabraukšu, lai piedilst un tad aizbraukšu uz stendu bremzes nomērīt, lai skatē nav pārsteigums.
zotovs
Jauniņais
Jauniņais
Posts: 12
Joined: Mon Feb 27, 2012 2:10 am

Re:900ng bremžu disku un uzliku maiņa

Post by zotovs »

Suportu dalīju, jo nevarēju dabūt galvenās stiprinājuma skrūves vaļā. Ar WD, protams biju sapūtis, bet sildīšanas iespēju man nebija. Laikam būs jāiegādājas kāds deglis- turpmāk noteikti saimniecībā noderēs.
Savukārt tapas nemēģināju pārāk sirsnīgi sist, jo domāju, ka viņām vēl varētu būt kāds knifs, kāda drošības skava, gredzens, vai vītne.
Tagad, zinot kas un kā, noteikti suportu vairs nedalītu.
Tunnel wrote:Es juulijaa sitam visam izgaaju cauri., tik nesaprotu kaapeec vajadzeeja daliit suportu... Tapas uzsildot un tad sapuusot ar WD40 loti gliiti iznaaca laukaa...
zotovs
Jauniņais
Jauniņais
Posts: 12
Joined: Mon Feb 27, 2012 2:10 am

Re:900ng bremžu disku un uzliku maiņa

Post by zotovs »

Tāpēc klučus uzliku normālus- veikalā ieteica Remsa, kas esot mīkstāki un labāki- līdz ar to 2x dārgāki par lētākajiem.
uculs wrote:
Diskus vispirms meklēju šrotā, jo tie, manuprāt, ir un paliek tikai dzelzsgabals.
Nu par šito tev pilnīgi nav taisnība. Lai arī tas ir dzelsgabals, tomēt tie dzelzs gabali kombinācijā ar klučiem atšķiras kā diena pret nakti.
User avatar
Tunnel
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 266
Joined: Sat Jan 07, 2012 11:34 pm
Location: Norge
Contact:

Re:900ng bremžu disku un uzliku maiņa

Post by Tunnel »

zotovs wrote: Savukārt tapas nemēģināju pārāk sirsnīgi sist, jo domāju, ka viņām vēl varētu būt kāds knifs, kāda drošības skava, gredzens, vai vītne.
Tagad, zinot kas un kā, noteikti suportu vairs nedalītu.
Tunnel wrote:Es juulijaa sitam visam izgaaju cauri., tik nesaprotu kaapeec vajadzeeja daliit suportu... Tapas uzsildot un tad sapuusot ar WD40 loti gliiti iznaaca laukaa...
Tur tads knifs, ka tai tapai ir tads ka sprostgredzens kurs izpleshas mazliet kad tapu iesit lidz galam. Kad tapa izkustas no rusas tad aiziet viegli. Parak neganti klapejot var salauzt suportu... Precizak saplest to vietu kur tapa liekas.
Man nav laika ienīst cilvēkus, kuri ienīst mani, jo esmu pārāk aizņemts mīlot cilvēkus, kuri mīl mani...
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:900ng bremžu disku un uzliku maiņa

Post by Arnijs »

zotovs.... Daži papildinājumi pa tēmu. Mazais diametrs (260mm) nāca 94-95 gadā. No 96 gada nāca 280mm un tie arī bija 1:1 tie diski, kurus nopirki. Virpot viņus bija muļķība, jo, ja papētīsi sīkāk, tad ~ puscentimetrs kluča būs pa daudz uz iekšu no darba virsmas, respektīvi - klucis nav precīzi pret vajadzīgo darba virsmu. Mainot klučus, suportu nekad nedala uz pusēm, toties noskrūvē no stupicas un ar vīli iztīra malas, uz kurām balstās pats bremžu klucis. Tapiņas izsit ar speciālu, vajadzīgā diametra instrumentu. Parasti tapiņas un atsperītes liek jaunas. (komplekts ap 6Ls) Remsa ir absolūts vidusmērs kvalitātes ziņā. Piem. Textar kluči šim auto maksās ap 24Ls/komplekts un tās kvalitātes ziņā būs līdzvērtīgas OEM
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Post Reply