Blows


Haiduk
Māk arī atbildēt
Māk arī atbildēt
Posts: 64
Joined: Fri Jan 25, 2008 6:17 am
Location: Vandzene-Roja

Blows

Post by Haiduk »

cik saprotu, tad blows ir tas, kas izdala skaņas pcffff.. :D kad noņem gāzes pedāli. (spiediena atgaisotājs? :D )

Vienalga.... :D Patreizējam 9k viņš ir par 2/3 klusāks nekā iepriekšējam 9k un man rodas jautājums, kā var piecelt skaņu (cik atceros no drauga teiktā, ka var noregulēt to skaņu vairak uz motoru vai uz izpūtēju... kkā tā...)
Walcha
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 167
Joined: Thu Apr 10, 2008 12:21 pm
Location: Piebalga/Cesis

Re:Blows

Post by Walcha »

Nevis blows bet paarpluudes vaarsts, latviski. un skanju Tu vari dabuut nomainot origjinaalo pret kaadu no modificeetajiem, ar dazhaadaam skanjaam, mainaamiem uzgaljiem, jeb tauriiteem. un reguleejamu, pie kaada spiediena shis atveersies. cik man zinaams tad origjinaalajiem tur nekas nav reguleejams. un uz izpuuteeju tur arii nekas neiet! spiediens, aizveroties droselei, jeb nonjemot gaazi, caur paarpluudes vaarstu nonaak vai nu atmosfeeraa, vai atpakalj iepluudee pirms turbiinas. ja vaarsts nestraadaa kaa vajag un neatveraas tad kad vinjam tas ir jaadara (aizveroties droselei), tad spiediens iepluudee netiek virziits nekur kaa atpakalj uz turbiinu, kas nav veseliigi turbiinai jo tas gaiss vinju bremzee un pat iegriezh preteejaa virzienaa, kas speeciigi samazina turbiinas muuzhu. un liidzarto iepluudes sisteemaa ir nesakaartota gaisa pluusma, kas kavee taalaakos visus procesus-turbiina neiegriezhaas pietiekoshi aatri, motors neuznjem apgriezienus tik aatri, spiediens nekaapj tik aatri un jaudas arii nav! elementaari Vadson. takaa papeeti kaartiigi kas Tev tur zem haubes daraas, vai tas ir origjinaalais paarpluudes vaarsts, vai kaads cits, un kur tiek novadiits liekais gaiss-sisteemaa atpakalj vai atmosfeeraa. un jaa, pats galvenais-paarbaudi vai viss ir vietaa un nav pushu! lai veicaas..
asus
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 186
Joined: Mon Apr 13, 2009 1:18 pm
Location: Riga

Re:Blows

Post by asus »

Uzliekot tādu "štruntu" savam 9k,pabraucu vienu dienu,apnika tā skaņa,un motora kompis sāka jukt prātā!
Pēc tāda pasākuma kompī bija 5-as kļūdas,un visas bija saistītas ar gaisa padevi!
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Blows

Post by Nils »

asus wrote:Uzliekot tādu "štruntu" savam 9k,pabraucu vienu dienu,apnika tā skaņa,un motora kompis sāka jukt prātā!
Pēc tāda pasākuma kompī bija 5-as kļūdas,un visas bija saistītas ar gaisa padevi!
Nezinu gan kā tāda skaņa var apnikt tik ātri! :)
Man stāv un nekādu gļuku kompim nav. :)
Saab 900 Turbo '81
User avatar
Gregers
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4086
Joined: Thu Jul 10, 2008 11:05 am
Location: Riga
Contact:

Re:Blows

Post by Gregers »

Nils/carlorossi wrote:
asus wrote:Uzliekot tādu "štruntu" savam 9k,pabraucu vienu dienu,apnika tā skaņa,un motora kompis sāka jukt prātā!
Pēc tāda pasākuma kompī bija 5-as kļūdas,un visas bija saistītas ar gaisa padevi!
Nezinu gan kā tāda skaņa var apnikt tik ātri! :)
Man stāv un nekādu gļuku kompim nav. :)
:laugh: :laugh: :laugh:
Manam kompim arī parasti no rīta viss ok!
Sorry, nenoturējos, sodien labs garīgais :blush:
Walcha
Zināms jau visiem
Zināms jau visiem
Posts: 167
Joined: Thu Apr 10, 2008 12:21 pm
Location: Piebalga/Cesis

Re:Blows

Post by Walcha »

Man jau liekaas ka ikvienam 9k vecaakam par 1994-o ir savs kompja gljuks :S un ne viens vien! var jau buut arii ka maldos, bet neesmu dziivajaa redzeejis nevienu 9k kuram viss straadaatu ideaali :laugh:
User avatar
Nils
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3970
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:29 pm

Re:Blows

Post by Nils »

Walcha wrote:Man jau liekaas ka ikvienam 9k vecaakam par 1994-o ir savs kompja gljuks :S un ne viens vien! var jau buut arii ka maldos, bet neesmu dziivajaa redzeejis nevienu 9k kuram viss straadaatu ideaali :laugh:
Gan jau kādreiz atrādīšu. :)
Saab 900 Turbo '81
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:Blows

Post by alnislacis »

Skatijos un meginaju izdomat.. nesanaaca. Kada ir atskiriba vai varsts novada gaisu atmosfera vai tur- starp filtru un turbinu?

Tad tiri visparigs domu gajiens- ja gaisu novada atmosfera, tad turbina suc visu nakamo gaisa devu caur filtru. Bet ja ir savienojums starp to dalu pirms iepludes kolektora un dalu pirms turbinas, tad (1) turpinai mazak gaiss jasukne caur filtru (mazak jaelpo caur lupatu, kas varetu but vieglak), ka ari sistemas dala starp turbinu un iepludes kolektoru tiek atbrivota no gaisa (turbina to "nosuc") un tadel nekas "nesitas" atpakal pret turbinu.
Kaa tur ir?

Linki un komentari lapini lugti.
User avatar
gustavs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2606
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:03 am
Location: Location

Re:Blows

Post by gustavs »

te ir kaut kādi rakstiņi: http://en.wikipedia.org/wiki/Blowoff_valve
http://www.402.lv/news.php?cmd=article&artid=26
te ir par "dump valve": http://en.wikipedia.org/wiki/Dump_valve
Par pēdējo gan man ir cerība,ka kāds man/mums varētu apskaidrot vienkāršā valodā! Vienīgais,kas man ir skaidrs,ka darbības princips ir savādāks kā blow off...efektīvāks - hvz :dry:
http://www.trollhattansaab.net/wp-conte ... ds%204.jpg
User avatar
gustavs
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2606
Joined: Fri Feb 15, 2008 10:03 am
Location: Location

Re:Blows

Post by gustavs »

Blow-off/bypass
Pamatprincips ir liekā spiediena izlaišana atmosfērā,kad drosele ir ciet. Respektīvi,kad drosele ir ciet un turbīnes sistēmā(vispārināti izsakoties) ir vakuums, tad nu arī blow-off,bypass vārsts atveras un novada lieko spiedienu...! Kad auto darbojas brīvgaitā ,arī,tad varsts ir vaļā.
9k un 900og utt vecākas sērijas autiņiem cik saprotu viņi nekait un kompim nevajadzētu gļučīt.
9-5 cik saprotu problēma rodas dēļ tā,ka gaisa mērītājs netiek galā ar lielo gaisa daudzumu kurs plūst kā rezultāta degvielas padeve arī netiek pārtraukta un cilindri pielejas ar deģi-rezultātā - boooom:woohoo: !
Un atkal,ja pareizi esmu izsecinājis, tad risinājums ir dump valve, kurš atveras,ka turbīnas spiediens pārsniedz uzstādītos(bar) un novada izplūdes gāzes gar turbīnu.
Apmēram tā...
alnislacis
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2156
Joined: Sun Nov 30, 2008 6:10 am

Re:Blows

Post by alnislacis »

Tas par to aizliesanos jaa..

Iepludes un blow off spiediens laikam ir ziedona milakas rotallietas..
User avatar
mixeris
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4125
Joined: Mon Jan 14, 2008 4:47 pm
Location: Rīga, Latvia

Re:Blows

Post by mixeris »

Reku abi divi
Blow - http://en.wikipedia.org/wiki/Blowoff_valve
Dump - http://en.wikipedia.org/wiki/Dump_valve

Tur ir rakstīts kā tiek čakarēts ECU caur Gaisa masas mērītāju
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:Blows

Post by Arnijs »

alnislacis wrote:Skatijos un meginaju izdomat.. nesanaaca. Kada ir atskiriba vai varsts novada gaisu atmosfera vai tur- starp filtru un turbinu?

Tad tiri visparigs domu gajiens- ja gaisu novada atmosfera, tad turbina suc visu nakamo gaisa devu caur filtru. Bet ja ir savienojums starp to dalu pirms iepludes kolektora un dalu pirms turbinas, tad (1) turpinai mazak gaiss jasukne caur filtru (mazak jaelpo caur lupatu, kas varetu but vieglak), ka ari sistemas dala starp turbinu un iepludes kolektoru tiek atbrivota no gaisa (turbina to "nosuc") un tadel nekas "nesitas" atpakal pret turbinu.
Kaa tur ir?

Linki un komentari lapini lugti.
Tas ir tā, ka T7 gadījumā (starp citu, bija jau pāris reizes aprunāts), tiek mērīta ieplūstošā gaisa masa un kompis attiecīgi sarēķina degvielas daudzumu (smidzinātāju atvēruma impulsa garumu) Tiklīdz kaut ko no jau sarēķinātā mēģināsi novadīt ne tur, rodas kļūda gaisa masas/degvielas attiecībā Tas arī ir tas iemesls, kāpēc T7 nedrīkst izvadīt lieko gaisu no ieplūdes. T5 gadījumā tiek mērīts gaisa spiediens/retinājums un tam ir vienalga, kas notiek ar lieko gaisu. Šī metode ir nedaudz neprecīzāka, lai noteiktu proporcijas, bet nu - darbojas tāpat vienlīdz veiksmīgi. Jo kļūda kaut kādus % ir abām sistēmām (smidzinātāju stāvoklis, degv. spiediens, gaisa t un tmldz), ko galā nokoriģē ar &
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Turbolins
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 99
Joined: Sun Jan 11, 2009 7:18 am
Location: Latvija

Re:Blows

Post by Turbolins »

asus wrote:Uzliekot tādu "štruntu" savam 9k,pabraucu vienu dienu,apnika tā skaņa,un motora kompis sāka jukt prātā!
Pēc tāda pasākuma kompī bija 5-as kļūdas,un visas bija saistītas ar gaisa padevi!
noteikti ne tā uzliki :)
User avatar
KoreFun
Saab Kluba biedrs
Saab Kluba biedrs
Posts: 7734
Joined: Thu Feb 07, 2008 11:11 am
Location: Rîga

Re:Blows

Post by KoreFun »

Turbolins wrote:
asus wrote:Uzliekot tādu "štruntu" savam 9k,pabraucu vienu dienu,apnika tā skaņa,un motora kompis sāka jukt prātā!
Pēc tāda pasākuma kompī bija 5-as kļūdas,un visas bija saistītas ar gaisa padevi!
noteikti ne tā uzliki :)
Kāda motora vadība?
Normally aspirated engine is like never ending turbo lag :)

9-3'99 Project "Griff"
9-3'09 TTiD AT Wagon, Stg 0.5
9-3'02 SE TD04 Convertible
Post Reply