NEED ALL INFO about AERO 9-5.


zaz
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 872
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:24 am
Location: Jelgava - Rîga
Contact:

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by zaz »

Arnijs wrote:zaz... iedevu reālu piemēru uz pusmilimetru starpības. pie kam salīdzinājums ar šariem ir pilnīgi vietā! Dažādi cilvēki dažādi domā! Un katram ir savi kritēriji! Viens vilks, kamēr skaidas karterī, cits savukārt nomainīs pie 14 mm Arī ar svecēm var "vilkt" divus mūžus, bet riskēt ar DI kaseti. Tāpat ar ķēdi. ja būtu uzmanīgi lasījis, tad jau norādīju, ka izmainās GSM fāzes un ekonomija, ko var "pastiept" uz ķēdes rēķina, visa "izkūp" benzīna palielinātā patēriņā! Un nedomāju, ka Vikingā kāds spiež par visiem 100% mainīt ķēdi! Vnk pasaka, ja tas mirklis tuvojas, vai ir klāt! Un klienta sāpe , domājams, jau nav tur, ka negribētu mainīt, bet gan pasākuma dārdzībā, kā pamatam visām šīm diskusijām
1. Tam nav nekāda sakara ar "dažādu" domāšanu, tas ir tehniski pieļaujams vai nepieļaujams.... bez dzinēja bojājumiem. Pamatojoties uz pieļaujamajām izdiluma normām.

2. Kritārijs ir viens - sk. p. 1. - samazināt izmaksas nesamazinot dzinēja ekspluatācijas laiku.

3. :woohoo: Šitas man patīk vislabāk.... kādas fāzes izmainās.... cik vispār tās fāzes ir precīzi uzliekamas... :woohoo: ... pateikšu priekšā.... 1 zobrata zobs :woohoo: kas tad Saab ir sācis F1 dzinējus likt.... ja spriegotājs vēl spriego ķēdi - kādas fāzes izmainās? Un, ja Tu teiksi, ka viņas izmainās pie 15mm, tad viņas izmainās TIEŠI TIKPAT arī pie 9mm izstiepuma..... jo tāda tak tā spriegotāju loma -> kompensēt izstiepumu lai neciestu gāzu sadales mehānisma fāzes.... vai teiksi, ka spriegotāja drbības princips mainās atkarībā no ķēdes izstiepuma lieluma :woohoo:

4. Populārākis teiciens;

"Ķēde ir kritiskā stāvoklī"

P.S. Mr. Vikings nesaprot, ka pats zāģē zaru uz kura sēž, attīstot / pastiprinot mītu par to, ka Saab ir dārgs neizturīgs braucamrīks, kurš ir tehniski nepārdomāts cik vien tas iespējams..... jo katrs, kurš iebrauc šajā servisā, ne ar auto kuram vēl garantija, sajūtas, ka brauc ar dārgu šrotu?

Vai Mr. Vikingam ir prioritāte 2. stāvs?
zaz
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 872
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:24 am
Location: Jelgava - Rîga
Contact:

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by zaz »

SAABaeroist wrote:Tadat ka tur ir

Balstramja bukses ,nomainas bez dzineja noņemšanas?

Kartera ventilaciju var nomainit pirms ķedes maiņas???

Varbut kads zin kur var nokačat hadenes un dzineja shemas???
Un citu info????
Nokačā šo, tur ir viss... sākot ar to, kā nomainīt riteni, beidzot ar visām el. shēmām Saab_WIS_2006-3_9-5_(9600)_98-07_&_9-3_(9440)_03-07
SAABaeroist
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1143
Joined: Thu Jun 19, 2008 2:44 pm
Location: Latvia

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by SAABaeroist »

zaz wrote:
SAABaeroist wrote:Tadat ka tur ir

Balstramja bukses ,nomainas bez dzineja noņemšanas?

Kartera ventilaciju var nomainit pirms ķedes maiņas???

Varbut kads zin kur var nokačat hadenes un dzineja shemas???
Un citu info????
Nokačā šo, tur ir viss... sākot ar to, kā nomainīt riteni, beidzot ar visām el. shēmām Saab_WIS_2006-3_9-5_(9600)_98-07_&_9-3_(9440)_03-07

PaldiesB)

JA kadam interes VISS PAR SAAB 9-5 MULTIMEDIAS VEIDA tad varu atsutit foršu programiņņu par remontu ,eksplotaciju utt vienigais tas bus krievu valoda :)

vai nu varat paši nokačat kas jums intereseB)

http://gomelauto.com/index.php
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by Arnijs »

zaz wrote: 3. Šitas man patīk vislabāk.... kādas fāzes izmainās.... cik vispār tās fāzes ir precīzi uzliekamas... ... pateikšu priekšā.... 1 zobrata zobs kas tad Saab ir sācis F1 dzinējus likt.... ja spriegotājs vēl spriego ķēdi - kādas fāzes izmainās? Un, ja Tu teiksi, ka viņas izmainās pie 15mm, tad viņas izmainās TIEŠI TIKPAT arī pie 9mm izstiepuma..... jo tāda tak tā spriegotāju loma -> kompensēt izstiepumu lai neciestu gāzu sadales mehānisma fāzes.... vai teiksi, ka spriegotāja drbības princips mainās atkarībā no ķēdes izstiepuma lieluma
Nu uz šo pacentīšos atbildēt! Pārējais minētais ir proza, nevis tehniski diskutējamas lietas.
Jā - ķēdi uzliek pa iezīmēm! Bet - kas notiek tad, kad ķēde (un arī zobrati) padilst? Pareizi! Tā pastiepjas garāka! Un - tātad kloķvārpstas zobrats pagriežas vairāk, attiecībā pret sadales zobratiem. Un rodas nobīde! Spriegotājs te ņipričom! Jo atrodas pretējā pusē un nodrošina, lai ķēdei nebūtu radiālās spēles!
Un te nu arī rodas nobīdes (paliek vēlākas) ieplūdes un izplūdes sadales parametros. Un tie daži mm priekš dzinēja optimālas darbības ir daudz! Man ir Lotus inženieru izstrādāta programmīte dzinēja parametru aprēķināšanai un izmainīšanai, ievadot vajadzīgos lielumus. Būs laiks - paspēlēšos.
Un spriegotājs nko nekompensē! Spriegotājs SPRIEGO! Ja spriegotājs kko kompensētu - neviens ķēdes nemainītu!
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
User avatar
mixeris
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4125
Joined: Mon Jan 14, 2008 4:47 pm
Location: Rīga, Latvia

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by mixeris »

Fight Fight Fight :D
Man te lēnām pēc jūsu sarunām kļūst skaidrs, bet man ir jautājums vai ķēde šiem te motoriem tiek spriegota tikai no vienas puses?
User avatar
mixeris
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 4125
Joined: Mon Jan 14, 2008 4:47 pm
Location: Rīga, Latvia

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by mixeris »

Apskatījos bildītes un viss tapa skaidrs :)
Vai vajag ģemoetriskos aprēķinus, lai pierādītu ka mainās fāzes?
User avatar
Smith
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 2049
Joined: Tue Jun 10, 2008 2:11 am
Location: Riga

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by Smith »

Es tev ieteiktu par detaļām painteresēties Ape motors. Man tur iedeva 2-3x lētākas cenas nekā Vikingā. Vienīagsi, kas viņiem nebija, ķēdes komplekts.
Toyota RAV4, LPG&Kellys Lagon
User avatar
elmo
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 12839
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:08 am

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by elmo »

Smith wrote:Es tev ieteiktu par detaļām painteresēties Ape motors. Man tur iedeva 2-3x lētākas cenas nekā Vikingā. Vienīagsi, kas viņiem nebija, ķēdes komplekts.
Oriģinālās, vai ķīnīzeru!? :dry:
User avatar
Ainars
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 3202
Joined: Tue Jan 15, 2008 12:29 pm
Location: Darbnīca

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by Ainars »

elmo wrote:
Smith wrote:Es tev ieteiktu par detaļām painteresēties Ape motors. Man tur iedeva 2-3x lētākas cenas nekā Vikingā. Vienīagsi, kas viņiem nebija, ķēdes komplekts.
Oriģinālās, vai ķīnīzeru!? :dry:
var izveleties.. Ape motors tirgo origjinaalaas daļas arii ;)
SAAB 900og cv
SAAB 9-3og SE
SAAB 9-3og Aero
SAAB 9-3ng Aero TTiD
...
SAABaeroist
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1143
Joined: Thu Jun 19, 2008 2:44 pm
Location: Latvia

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by SAABaeroist »

Nu tad beidzot ir gandriz visas atbildes uz visiem jautajumiemB)

THX visiem
zaz
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 872
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:24 am
Location: Jelgava - Rîga
Contact:

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by zaz »

Arnijs wrote:
zaz wrote: 3. Šitas man patīk vislabāk.... kādas fāzes izmainās.... cik vispār tās fāzes ir precīzi uzliekamas... ... pateikšu priekšā.... 1 zobrata zobs kas tad Saab ir sācis F1 dzinējus likt.... ja spriegotājs vēl spriego ķēdi - kādas fāzes izmainās? Un, ja Tu teiksi, ka viņas izmainās pie 15mm, tad viņas izmainās TIEŠI TIKPAT arī pie 9mm izstiepuma..... jo tāda tak tā spriegotāju loma -> kompensēt izstiepumu lai neciestu gāzu sadales mehānisma fāzes.... vai teiksi, ka spriegotāja drbības princips mainās atkarībā no ķēdes izstiepuma lieluma
Nu uz šo pacentīšos atbildēt! Pārējais minētais ir proza, nevis tehniski diskutējamas lietas.
Jā - ķēdi uzliek pa iezīmēm! Bet - kas notiek tad, kad ķēde (un arī zobrati) padilst? Pareizi! Tā pastiepjas garāka! Un - tātad kloķvārpstas zobrats pagriežas vairāk, attiecībā pret sadales zobratiem. Un rodas nobīde! Spriegotājs te ņipričom! Jo atrodas pretējā pusē un nodrošina, lai ķēdei nebūtu radiālās spēles!
Un te nu arī rodas nobīdes (paliek vēlākas) ieplūdes un izplūdes sadales parametros. Un tie daži mm priekš dzinēja optimālas darbības ir daudz! Man ir Lotus inženieru izstrādāta programmīte dzinēja parametru aprēķināšanai un izmainīšanai, ievadot vajadzīgos lielumus. Būs laiks - paspēlēšos.
Un spriegotājs nko nekompensē! Spriegotājs SPRIEGO! Ja spriegotājs kko kompensētu - neviens ķēdes nemainītu!
Nu, nu.... gribu dzirdēt par cik izmainās sadales vārpstu zobrata leņķis pie ķēdes izstiepuma starp 14 - 16mm... ( spriegotāja izbīdijums) :silly:

Un cik precīzi var uzlikt atzīmes uz pareizajām "nulēm" vadoties pēc dzinēja ražotāja "metkām"

Image
Image

Gribētos jau man ticēt, ka Saab dzinēji ir tādas "žiletes" kā F1 bolīdos.... precīzi piergulēti.... bet nav tā.... diemžēl.
User avatar
Arnijs
Dievs
Dievs
Posts: 7176
Joined: Tue Jan 15, 2008 3:54 am
Location: Riga

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by Arnijs »

zaz.... man pietiek ar manu pārliecību, ka es to zinu! :)
Un - kas un par cik mainās, vari uzjautāt sportistiem, kas lieto regulējamos zobratus. Varu tikai piebilst, ka ECU un DI ir ieprogrammēti pēc standarta iestādījumiem un jebkura atkāpe ir kļūda, kas tiek koriģēta. Šīs Tevis norādītās metku vietas ir tikai tāpēc, lai nekļūdītos par veselu zobu pie montāžas! Viena zoba kļūda ir ~ 8 grādi! Sadales fāze strādā ~ 50 grādu intervālā. Un - ja domā, ka 3-5 grādu nobīde neko nenozīmē, tad palasi tehn. literatūru. Bet, ja gribi precīzi zināt, par cik tad nobīdās - ieskrūvē izstieptai ķēdei spriegotāja vietā šablonu uz 9mm izbīdi un ar transportieri nomēri brīvkustību uz sadalenes zobratu. Tur arī iegūsi sev interesējošo atbildi!
Par bolīdiem piekrītu, bet - jo precīzāk viss tiks ievērots un izdarīts, jo labāki būs dzinēja parametri.
Visa elektronika darbojas uz burvju zilajiem dūmiem, kas atrodas tās iekšienē. Tad, kad šie dūmi izlaužas ārpusē, tad arī elektronikai psec.
YTC Īslīces 16
SAAB, Youngtimer un citu auto remonts t.29293629
Nīgrais
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 1675
Joined: Tue Jan 15, 2008 4:53 am
Location: Rîga.

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by Nīgrais »

Nu ir pa smuko, nu ir ko palasīties beidzot un dvēseli niansēs veldzēt!
:laugh:

Te nu ir tā, ka Arnijam ir taisnība un zaz ir vēl lielāka taisnība.
Jo raugi, bez šaubām, ka ķēdes garuma izmaiņas izmaina arī tās sasodītās
fāzes, kur liksies, kas i tas i.

BET!
Jau sākotnēji, kā jau zaz norāda, tās metkas ir a`ļa kakpopalo.:laugh:
Principā jau virzuļa ANP derētu noteikt pēc mikrometra, ne pēc grāvja uz
figviņzin cik šķībā vāka.
Nu štrunts ar to visu, vai metkas liek pēc ar cirvi ietestām atzīmēm, vai
mikrometriem, galvenais ir fakts, ka, īstenībā, kloķvārpsta griežas, griežas ar dažadu frekvenci un viss ir mainīgs šai čuguna gabalā. Un mainās gāzu dinamika, mainās inerciālie spēki utt.
Un jo tas motors ātrāk griežas, jo īsāku vajag ieplūdes kolektoru, un arī īsāku izplūdes kolektoru, ibo motors ir kā stabule - katrai skaņas frekvencei savu garumu.
Un sakarā ar šo visu, jāmainās arī sasodītajām gāzes sadales fāzēm!
Un vārstu atvēršanās ilgumam!
Bet nekā tāda SAABam nav!
Labi vēl, ka atraduši veidu kā regulēt aizdedzes apsteidzes lenķi atkarībā no apgriezieniem un slodzes.:woohoo:

Bet nu štrunts, lai jau ražo, mēs, SAAB fani, esam par brutālu jaudas palielināšanu, ne par filigrāniem tehniskiem risinājumiem, vai ne? :P
Un tad nu ir tā kā ir - citam autiņš labāk lidos ar izstieptu ķēdi, citam sliktāk - viss augstā architekta rokās. :laugh:

Un sakarā ar to, ka mēs mīlam turbīnas, mums patīk izspiest no beigta brontozaura vēl kādu lieku ēzeli un mums patīk bezgalīgi garas ķēdes, tās dilst un stiepjas prātam neaptveramā ātrumā, un mēs tik maksājam, maksājam un maksājam, jo karterī mums vairak dūmu kā izpūtējā un brontozaura architekti paši vairs netiek galā ar kartera ventilācijām - kits aiz kita - jēgas nekādas - cīņa ar sekām, ne cēloņiem, ibo, cēlonis - nevarēšana vai negribēšana šo savu 30-gadīgo motormēslu izmest tur kur tam vieta.
:angry: :angry: :angry:
zaz
Forums - otrās mājas
Forums - otrās mājas
Posts: 872
Joined: Tue Jan 15, 2008 7:24 am
Location: Jelgava - Rîga
Contact:

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by zaz »

Arnijs wrote:zaz.... man pietiek ar manu pārliecību, ka es to zinu! :)
Un - kas un par cik mainās, vari uzjautāt sportistiem, kas lieto regulējamos zobratus. Varu tikai piebilst, ka ECU un DI ir ieprogrammēti pēc standarta iestādījumiem un jebkura atkāpe ir kļūda, kas tiek koriģēta. Šīs Tevis norādītās metku vietas ir tikai tāpēc, lai nekļūdītos par veselu zobu pie montāžas! Viena zoba kļūda ir ~ 8 grādi! Sadales fāze strādā ~ 50 grādu intervālā. Un - ja domā, ka 3-5 grādu nobīde neko nenozīmē, tad palasi tehn. literatūru. Bet, ja gribi precīzi zināt, par cik tad nobīdās - ieskrūvē izstieptai ķēdei spriegotāja vietā šablonu uz 9mm izbīdi un ar transportieri nomēri brīvkustību uz sadalenes zobratu. Tur arī iegūsi sev interesējošo atbildi!
Par bolīdiem piekrītu, bet - jo precīzāk viss tiks ievērots un izdarīts, jo labāki būs dzinēja parametri.
Vo... :woohoo: nu tad beidzot, beidzot sadzirdēju to ilgi gaidīto - "regulējams gāžu sadales mehānisma zobrats".... un tikai ar to var kautko precīzi saregulēt...

Kā sak;

Pie lielsēriju industriālās mezglu ražošanas, atsevišķu detaļu izmēri svārstās kādā noteiktā pielaižu diapazonā..... Vispārpieņemto pielaižu diapazonā dzinēja GSF var atšķirties pat par ± 10 grādiem pret kloķvārpstu viena dzinēja modeļa ietvaros....

Ko es ar VISU ŠO gribu pateikt - Neviens manuāli katru dzinēju nepieregulē, un rūpnieciski viņš jau ir uztaisīts tieši tik neprecīzi, ka tie tevis, Arnij, minētie mm, GSF principiāli nemaina PILNĪGI NEKO!!!

Nelolojiet ilūzijas, ka tas ir kāds sporta dzinējs :P - ar pienācīgu regulējumu pat ar standarta sadales vārpstām var panāk jaudas/griezes pieaugumu līdz 7%.

.... bet ne jau ar tavu pārliecību, Arnij.

Labi, miers virsZemes un Arnijam labs prāts! :lol:
GC1
Eksperts, ne tehniskais
Eksperts, ne tehniskais
Posts: 139
Joined: Tue Jan 15, 2008 1:44 pm
Location: Rîga

Re:NEED ALL INFO about AERO 9-5.

Post by GC1 »

:ohmy: :woohoo: Tā nu gan ir diskusija! :laugh: Diemžēl visi nevar būt tehniski tik apdāvināti. Kas atliek muļķiem? Atveram Haynes manuālim sadaļu 1-3, kur aprakstīts SAAB 9-5 tehniskās apkopes grafiks, un konstatējam, ka nav tādas veicamās darbības, kā ķēdes izstiepuma mērīšana vai vēl jo vairāk - ķēdes maiņa. Ne pie kāda nobraukuma - vienkārši nav! :laugh: :laugh: Ja nu tā ķēde sāk grabēt vai citādi traucēt dzīvi, tad arī jābrauc mainīt - kā jau tas ir ar jebkuru detaļu, kas visas, protams, nolietojas. Citādi lieki par to galvu nav ko lauzīt. :P
Post Reply